۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
تاسیس بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

تاسیس بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک

رئیسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بزرگترین بندر تجاری کشور در جاسک ایجاد می‌شود تا بتواند صادرات و مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس را تسهیل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین رئیسی با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجاری کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک، افزود: در راستای توسعه بندر مکران پروژه بزرگترین بندر تجاری کشور در ۶۵ کیلیومتری شهر جاسک و در منطقه کوه مبارک احداث خواهد شد.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس به استقرار صنعت نفت در بندر بزرگ تجاری جاسک، تصریح کرد: بندر جاسک علاوه بر اینکه محل تولید کالاهای صنعتی می‌شود با راه اندازی پالایشگاه‌های جدید و پایانه صادرات نفت، محلی برای تولید محصولات پتروشیمی خواهد بود از طرفی هم صادرات محصولات کشاورزی تولیدی در حوزه شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان جاسک و اطراف را پوشش داده و تسهیل خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه گفت: احداث این بندر می‌تواند ترانزیت کالا و انتقال مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را بهبود ببخشد و همچنین به دلیل نزدیکی این بندر با بندر قابوس در عمان، مراودات دو کشور راحتر و ارزان‌تر شده و یقینا تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این بندر اجرا نشده است، از این رو پس از تکمیل مطالعات در سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

کد خبر: ۷۰٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha