۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ثروت بادآورده‌ای که باد نبرد!
بازار ساخت برج های بادی در ۲۰۲۷ به ۴۶ میلیارد دلار می رسد

ثروت بادآورده‌ای که باد نبرد!

کارآفرین کره ای که از بخش فولاد به انرژی باد روی آورده اکنون در لیست میلیاردرهای بلومبرگ قرار دارد آن هم با ساخت برج های بادی.

بازار، گروه آب و انرژی: جیم سئونگ جون، کارآفرین کره جنوبی که اکنون ۶۷ ساله است در اواخر دهه ۱۹۸۰ یک شرکت تولیدکننده فولاد را اداره می‌کرد و پس‌ازآن به دلیل پتانسیل رشد در این زمینه به انرژی باد علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت در این کار شرکت کند.

جیم در سال ۲۰۰۳ به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورد و اولین کارخانه CS Wind خود را در ویتنام راه اندازی کرد تا از مزایای کمتری در نیروی کار بهره ببرد.

پنج سال بعد، این شرکت از گلدمن ساکس ۴۷.۲ میلیارد وون (۴۳ میلیون دلار) تسهیلات دریافت کرد و آن را در حوزه انرژی بادی سرمایه‌گذاری کرد و به کمک این سرمایه‌گذاری توانست فعالیت خود را در هفت‌کشور گسترش دهد.

در حال حاضر، CS Wind کارخانه‌هایی را در کشورهایی ازجمله مالزی، چین و انگلستان، ویتنام، ترکیه  اداره می‌کند و برج‌های بادی را به شرکت‌هایی مانند جنرال الکتریک می‌فروشد و قصد دارد کارخانه‌هایی را در ایالات‌متحده احداث کند.

برج های بادی سازهای بلندی هستند که از توربین بادی و اجزای سازنده آن پشتیبانی می کنند.

شرکت وی، CS Wind، به بزرگ‌ترین تولیدکننده برج‌های بادی در جهان تبدیل‌شده است و درآمد آن در دو سال تا ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده است، در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۶ درصدی به ۶۹۵ میلیارد وون رسیده و درآمد خالص آن به ۴۹.۳ میلیارد وون رسیده است.

طی چهار سال گذشته، سهام این شرکت افزایش یافته و در سال ۲۰۲۰ فقط پنج برابر جهش کرد و انتظار می‌رود با تغییر دولت ایالات‌متحده رشد بیشتری داشته باشد.

جیم کشاورز زاده  در سن ۶۷ سالگی  اکنون به یکی از ثروتمندترین افراد در کره جنوبی تبدیل‌شده است و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ۵۱ درصد سهام وی و خانواده‌اش در این شرکت ۱.۴ میلیارد دلار ارزیابی‌شده است.

وی در مصاحبه‌ای با مجله این شرکت در سال ۲۰۱۴ گفت: «مدیریت تجارت عبارت است از یافتن مداوم اهداف جدید برای به چالش کشیدن آن. هنگامی‌که هدفی محقق می‌شود، شما باید هدف جدیدی را جستجو کنید، این‌گونه تجارت را اداره می‌کنید.»

 طبق آنچه  در سایت این شرکت  اعلام شده تاپایان سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۶۱۹  برج تاسیساتی در جهان تحویل داده و  کار خود را در توسعه مزرعه های بادی در خشکی و آبها در مناطق مختلف جهان به اجرا درآورده است.
 این شرکت مدعی شده است تنها در سال ۲۰۱۸  بیش از ۱۴۰۰ برج  در سراسر جهان نصب کرده است.

 گفتنی است بازار انرژی های بادی به دلیل ارزان بودن  تولید رو به گسترش است و پیش بینی می شود  اندازه این بازار از ۲۴.۸۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹  به ۴۵.۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.   بیشترین تقاضا نیز در منطقه آسیا پاسیفیک  است که  این کشورها همزمان با گسترش شهر نشینی  تمایل دارند که از مصرف انرژی ذغال سنگ فاصله بگیرند.

کد خبر: ۷۰٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha