۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
طرح خرید گندم دروم از کشاورز نیاز به حمایت دولت دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح خرید گندم دروم از کشاورز نیاز به حمایت دولت دارد

کرج- نوری نسب مدیرعامل شرکت مانتا با برند «ماکارونی سمیرا» با بیان اینکه طرح خرید گندم دروم از کشاورز دو سال است اجرا می شود، گفت: تامین سرمایه و نقدینگی از مشکلات این طرح است که نیاز به حمایت دولت دارد.

شرکت ماکارونی سمیرا یکی از پرسابقه ترین تولیدکنندگان محصول در البرز و کشور است که علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخلی، به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و امارات نیز صادرات دارد.

سمیرا علاوه بر تولید سبد انواع ماکارونی یکی از دو شرکت دارنده دستگاه تولید ماکارونی آشیانه در کشور است و به عنوان اولین شرکت ماکارونی کشور استاندارد ملی در صنعت ماکارونی را دریافت کرده است.

این شرکت و واحد تولیدی هم مانند دیگر دستگاه های تولیدی و صنعتی از آسیب های اقتصادی و تحریم ها بی نصیب نبوده، اما به گفته مدیرعامل این شرکت، با یافتن برخی راهکارها برای دور زدن تحریم و یا ایستادگی در برابر مشکلات و سختی ها به تولید ادامه داده و امیدوار است با برداشتن تحریم ها بتواند با شرایط بهتر برای توسعه تولید و اشتغال اقدام کند.

«نبی الله نوری نسب» در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سیستم اداری ما روان نیست و مشکل دارد، گفت: طرح هایی که داده می شود عمدتا نتیجه ای ندارد. در برخی کشورهای اروپایی در طول صبح تا عصر کارت اقامت برای فرد متقاضی سرمایه گذاری صادر می شود. اما در کشور ما برخی قوانین مانع تولید می شود، اگر ما علاقمند به تولید هستیم که هستیم باید موانع را برطرف کنیم. 

وی افزود: من وقتی دستگاه وارد می کنم، ساختار به سختی قبول می کند که برای تولید است و بر این تاکید دارد که اولین نکته و فایده برای من افزایش تولید و سود است که باید مالیات آن را پرداخت کنم.

نوری نسب اظهار کرد: گندم یک محصول استراتژیک است که همیشه در اختیار و انحصار دولت بوده است، برای تهیه گندم و آرد قطعا مشکلات و سختی هایی وجود دارد. اما باید قبول کنیم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، مشکلات اداری و غیره هستیم.

وی با بیان اینکه طرح خرید گندم دروم از کشاورز دو سال است اجرا می شود، گفت: سال گذشته انجام شد و امسال هم انجام می شود. اما این طرح هم مشکلات خود را دارد. تامین سرمایه و نقدینگی برای این کار از سختی های اجرای آن است. چرا که هنوز محصول تولید نشده باید دستمزد تولید گندم پرداخت شود و این طرح کمک دولت را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل ما تحریم است، افزود: برای وارد کردن قطعات با مشکل مواجه هستیم. ما برای ورود قطعات ماشین آلات از ایتالیا با مشکل مواجه هستیم، مشکلات وجود دارد اما چون تولید را دوست داریم با سختی ها هم کنار می آییم و ایرانی راهش را پیدا می کند.

کد خبر: ۷۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha