۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کشف بیش از هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا خبر داد

کشف بیش از هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور

امینی، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف بیش از یک هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در نهمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قـاچاق کالا و ارز طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سرهنگ ستاد، جلال امینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای برنامه عملیاتی پلیس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، «نهمین مرحله طــرح سراسری مبــارزه بــا قـاچـاق کـالا و ارز با اولویت برخورد با خودروهای سواری و وانت بـــار تیــــزرو موسوم به شــوتــی»، به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی در تشـدیـد بـرخـورد بـا پـدیـده شــوم قاچاق در سراسر کشور طی هفته گذشته، با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی استـان‌ها اجرا شد.

وی افزود: در اجرای طرح مذکور، بیش از ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار قلــم انــواع کالای قـاچـاق و ۴۲۳ هزار لیتــر انــواع سـوخـت و مشتقات نفتی قاچاق به ارزش بیش از یک‌هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال کشف و یک‌هزار و ۶۴ دستگاه انــواع خــودروی شوتی حامل بار قاچاق تـوقیـف شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از یک‌هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این رابطه یک‌هزار و ۱۵۸ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امینی عنوان کرد: کالاهای مکشوفه تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی و سوخت و مشتقات نفتی به شرکت ملی نفت شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم، مبارزه با پدیده خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق را از اولویت‌های کاری و مأموریتی این پلیس دانست و از هموطنان خواست که در صورت آگاهی از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر: ۷۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha