۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
مشکل فعالان صنعت چاقو و مس درزنجان کمبود مواد اولیه است
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

مشکل فعالان صنعت چاقو و مس درزنجان کمبود مواد اولیه است

زنجان-رئیس سازمان صمت استان زنجان،گفت: یکی از دغدغه‌های امروز فعالان صنعت چاقو و مس در استان زنجان کمبود مواد اولیه است.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت:گفت: یکی از دغدغه‌های امروز فعالان صنعت چاقو، کمبود مواد اولیه است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای کمبود مشکل مواد اولیه فعالین حوزه صنعت مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ابلاغ به اتاق اصناف استان در سال گذشته درراستای  وارد کردن مواد اولیه برای جبران کمبود در این زمینه بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان، گفت: ورود یکی از واردکنندگان بومی در این زمینه باعث می شود  تا هزینه کمتری را نسبت به زمانی که مواد اولیه خود را از دلالان تهیه می‌کردند داشته باشیم.

فغفوری ابراز کرد: وضعیت مواد اولیه در صنعت چاقو به گونه‌ای است که واحدهای کوچک برای فعال بودن واحد خود ، مواد اولیه خود را از دلالان و با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

وی به مشکلات حوزه مس اشاره کردو افزود: فعالان صنعت مس نیز همانند چاقوسازان با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند و در مجموع صنایع دستی استان با مشکل مواد اولیه مواجه هستند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان، تصریح کرد: امروز صنعت مس زنجان  با کمبود مواد اولیه  رو به رو است و در این راستا بورس برای تامین مواد اولیه این صنعت مطرح شده و یا اینکه  تعاونی در این زمینه مد نظر قرار گیرد.

سرپرست میراث فرهنگی استان زنجان، راه اندازی بازارچه های صنایع دستی را در ترغیب گردشگر برای خرید صنایع‌دستی استان را بسیار موثر دانست و گفت:  اگر باید  بازارچه‌های صنایع‌دستی در کنار بازار سنتی قرار گیردو این امر باعث رونق صنایع دستی می شود.

امیر ارجمندابراز کرد: توجه به رونق صنایع دستی ، اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد استان را به دنبال دارد.

کد خبر: ۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha