۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
عدم تحویل «پروژه مهر» مسکن را گران کرد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

عدم تحویل «پروژه مهر» مسکن را گران کرد

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ترک فعل تولید مسکن و عدم تحویل پروژه های مصوب مسکن مهر، به گرانی‌ها دامن زده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، با بیان اینکه همواره با سیکل افزایش قیمت مسکن روبرو بودیم که درپی ثبات قیمتی، مجددا افزایش قیمت اتفاق می افتاد، اظهار کرد: در دو سه سال گذشته جهش های سنگینی داشتیم که نسبت به قبل شدیدتر بود.

وی با اشاره به بالاتر رفتن قیمت مسکن از نرم های قبلی، گفت: بانک مرکزی عدد میانگین را اعلام کرده و آمار در بسیاری مناطق بیشتر است.

شاکری متغیرهای اقتصادی را هم موجب اثرگذاری در حوزه مسکن دانست و افزود: فاصله عرضه و تقاضا افزوده شده است و ترک فعل تولید مسکن و عدم تحویل پروژه های مصوب مسکن مهر، به گرانی ها دامن زده است.

این نماینده مجلس رقم مسکن در سبد خانوار را بالغ بر ۵۰ درصد تخمین زد و افزود: آن هایی که در آستانه خرید مسکن بودند، چندین دهه به عقب افتاده اند و دسترسی به مسکن برای مردم دشوار شده است.

شاکری با اشاره به اینکه زمان دسترسی به مسکن برای بسیاری اقشار بالای ۳۰ سال شده است، افزود: عدم عرضه مسکن باعث شده خانواده ها بیش از ۶۰درصد هزینه ها را بر مسکن استوار نمایند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: تقاضای انباشته شده طی ۸ سال گذشته باید در سال های آتی پاسخ داده شود و مجلس از امروز به توانمندسازی اقشار فاقد مسکن ورود کرده است.

شاکری افزود: تلاش داریم طی این دوره مجلس شورای اسلامی اتفاقی بیفتد و به همین دلیل بعد از بررسی های چند ماهه، تولید یک میلیون مسکن برای اقشار فاقد خانه در سال را پیش‌بینی کرده ایم که زمین آن اجاره ۹۹ ساله دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه صدور مجوزها نیز از سوی مجلس رها نشده و در طرح مذکور حل و فصل شده است، گفت: مسکن علاوه بر مشکلات کنونی، وارد بورس بازی شده و قیمت کاذب منجر به کشاندن نقدینگی به سمت مسکن می شود.

کد خبر: ۷۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha