۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۲هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در اردبیل داریم
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

۲هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در اردبیل داریم

اردبیل- قلی زاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در استان وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به کارت‌های بازرگانی است.

ابراهیم قلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار به پیگیری جدی معوقات مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: عده‌ای با واگذاری کارت بازرگانی به اشخاص و افراد دیگر در حقیقت بستر سوءاستفاده از این کارت‌ها را به نوعی مهیا کرده اند که ضرورت دارد در این زمینه به کارها سر و سامان داده شود.

وی تصریح کرد: ما وصول مطالبات معوقه را در استان به جد پیگیر هستیم و امیدواریم با همکاری و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌ها، زمینه و بستر این کار فراهم آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به باز نگه داشته شدن دفاتر مالیاتی برخی از شرکت‌ها اظهار کرد: سه تا چهار شرکت گردشگری، تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان وجود دارند که فعالیت آنها در استان اما پرداخت مالیات آنها در سایر استان‌ها انجام می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده، قرار است با انتقال فیزیکی پرونده‌ها به اردبیل اخذ مالیات‌ آنها در استان به انجام برسد.

۶۵ درصد مؤدیان مالیاتی در بستر الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کردند
قلی‌زاده از شناسایی منابع جدید مالیاتی و همچنین همکاری خوب مؤدیان در پرداخت مالیات به شکل الکترونیکی افزود: در استان اردبیل ۶۵ درصد مؤدیان مالیاتی در بستر الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کردند که از این جهت استان در شرایط خوبی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۴۴ هزار مؤدی مالیاتی در بخش مشاغل با تمایل و علاقمندی خود اظهارنامه‌های مالیاتی را ارائه کردند که در حقیقت با ابراز و تمکین مالیاتی پرونده مالیاتی آنها رسیدگی و برای ۳۲ هزار دارنده مشاغل این روند قطعی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به برون‌سپاری فعالیت‌های امور مالیاتی در استان با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری دفاتر اسناد رسمی ۵۰ درصد فعالیت‌ها در بخش مالیات نقل و انتقال به صورت بر خط و الکترونیکی در حال انجام است.

با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی جلوی فرار مالیاتی گرفته خواهد شد
وی همچنین به موضوع با اهمیت قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای ۵۰ رسته مشاغل این قانون اجرا می‌شود که در حقیقت عملیاتی شدن آن جلوی فرار مالیاتی را گرفته است.

قلی‌زاده در ادامه اضافه کرد: از اول سال آینده کلیه مؤدیان باید دستگاه‌های کارتخوان خود را با سامانه مالیاتی لینک کرده و به نوعی به انسجام فعالیت‌ها در این بخش کمک کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با ابراز قدردانی از همکاری خوب پزشکان در نصب کارتخوان در مطبشان بیان کرد: ۶۳ درصد اطبا از این طرح استقبال کرده و ما در بخش درمان در رتبه اول کشور قرار داریم.

قلی‌زاده تصریح کرد: ۱۸ درصد دارندگان مشاغل تعریف شده کارتخوان‌های خود را به سامانه مالیاتی متصل کردند و از این به بعد فعالیت هرگونه کارتخوان بدون مراحل ثبت در سامانه مالیاتی فاقد اعتبار خواهد بود.

۳۶ صدم درصد کل وصولی مالیات‌های کشور مربوط به استان اردبیل است
وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت وصول مالیات در استان افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد درآمد استان از محل مالیات تأمین می‌شود، مازاد وصول مالیاتی در خود استان هزینه شده و صرف اجرای پروژه‌های زیربنایی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۶ صدم درصد کل وصولی مالیات‌های کشور مربوط به استان اردبیل است که البته این موضوع متناسب با تولید ناخالص داخلی استان‌ها که در اردبیل ۱.۹ دهم درصد است، تعریف و تحلیل می‌شود.

وی از افزایش ۳۷ درصدی وصول مالیات‌ها در کشور خبر داد و اضافه کرد: ۸۰ درصد وصول مالیات‌ها در بخش مشاغل در ۱۰ ماهه امسال تحقق پیدا کرده که این میزان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه کمتر است.

قلی‌زاده دلیل این کاهش را شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل در استان اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با رونق گرفتن فعالیت‌های اقتصادی این کسری‌ها جبران شود.

در بخش مالیات حقوق کارکنان ۷۲ درصد افزایش را شاهد هستیم
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تمکین مالیاتی به شکل داوطلبانه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت:‌ در بخش مالیات حقوق کارکنان ۷۲ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی به آخرین وضعیت مالیات ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ میلیارد تومان منابع از این محل به عنوان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است.

قلی‌زاده بیشترین پرداختی را مربوط به شهر اردبیل با ۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: برای پارس‌آباد هشت میلیارد تومان، بیله‌سوار دو میلیارد تومان، نمین سه میلیارد تومان و مابقی شهرها نیز دو تا سه میلیارد تومان از این منابع پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی مردم در سال آینده نیز افق‌های روشنی را در اجرای طرح‌های مالیاتی در استان اردبیل در سطح کشور و استان اردبیل شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۰٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha