۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
خسارت منازل آسیب دیده در زلزله آذربایجان غربی تا پایان سال پرداخت می شود
استاندار آذربایجان غربی:

خسارت منازل آسیب دیده در زلزله آذربایجان غربی تا پایان سال پرداخت می شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بیمه اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتری مرز استان گفت: مقرر شده تا پیش از پایان سال خسارت منازل آسیب دیده پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری خوی با قدردانی از تمامی مسئولان مربوطه در جریان زلزله استان گفت: خوشبختانه تمام امکان روستایی در ۲۰ کیلومتر مرز از محل فروش سوخت بیمه شده اند که مقرر شده که خسارات آن ها تا قبل از پایان سال پرداخت شود.

وی ادامه داد: بازسازی مدارس تخریبی باید در اولویت قرار گیرد و از سوی دیگر نیز مکان نگهداری دام ها باید در مناطق ایجاد شود.

شهریاری افزود: مسئولین در خصوص تامین دام افرادی که دام هایشان را در زلزله از دست داده اند از طریق اموال تملیکی و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) به صورت رایگان اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه تا آخرین مرحله بازسازی و امدادرسانی در کنار مردم هستیم، گفت: برخی افراد اقدام به سیاه نمایی و ادعای بی توجهی مسئولان به مناطق زلزله زده می کنند اما این حرکات نباید مانع تلاش های جهادی دستگاه های خدمات رسان شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بنیاد مسکن و راهداری باید نسبت به تامین ماشین آلات لازم جهت آواربرداری در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی بر توزیع بیشتر لوازم بهداشتی در مناطق زلزله زده، ضد عفونی کردن منازل روستایی جهت پیشگیری از بیماری های مسری، مستند سازی اقدامات،تامین مکان لازم برای نگهداری دام های زنده،توزیع گسترده غذای گرم در بین زلزله زدگان و پرداخت کمک های معیشتی و بلاعوض تاکید کرد.

کد خبر: ۷٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha