۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
افزایش بهای نفت در بازار نیویورک
به رغم روند رو به رشد همه گیری کرونا رقم خورد؛

افزایش بهای نفت در بازار نیویورک

بهای ‌نفت در پایان معاملات بازار نیویورک با وجود چشم انداز تقاضای رو به افزایش در آمریکا و به پشتوانه وعده‌هایی که عراق برای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی داده است، افزایش یافت.

به گزارش بازار، بهای ‌نفت در پایان معاملات بازار نیویورک با وجودِ چشم انداز تقاضای رو به افزایش در آمریکا و به پشتوانه وعده‌هایی که عراق برای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی داده است افزایش یافت.

بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه مارس با ۸۵ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۵۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه مارس با ۹۶ صدم درصد افزایش ‌نسبت به پایان ‌معاملات روز کاری ‌پیشین، به ۵۲ دلار و ۷۷ سنت رسید.

بیورنار تونهوگن (Bjornar Tonhaugen) از شرکت ریستاد انرجی Rystad Energy در تحلیل و تفسیر خود از اوضاع حاکم بر بازار نفت می‌گوید: اگرچه روند همه گیری کووید-۱۹ در جهان هنوز کند نشده است، اما دلایل خوبی برای افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در روز اول معاملات این هفته وجود دارد. این کارشناس افزود مجموعه عواملی برای افزایش قیمت نفت در بازار جهانی وجود دارد که یکی از آن‌ها برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی ۱۹۰۰ میلیارد دلار است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، امضاء کرده است. با اجرای این برنامه انتظار می‌رود رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و مصرف نفت در آمریکا به طور چشمگیری، افزایش یابد. افزایش نفت در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان، نیز همیشه زمینه ساز افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خواهد بود.

خبر مثبت دیگر مربوط به سیاست‌های نفتی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است. عراق یکی از اعضای این کارتل نفتی قول داده است برای جبران تولید بیشتر از سهمیه اش در سال ۲۰۲۰ در ماه‌های ژانویه و فوریه تولید خود را کاهش دهد.

این خبر از آنجا بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران و کارگزاران بازارهای انرژی قرار گرفت که این کشور معمولا در توافقنامه‌های محدود سازی تولید و صادرات نفت، به سهمیه‌هایی که برایش تعیین می‌شد پایبند نمی‌ماند و بیشتر از رقم تعیین شده نفت تولید و صادر می‌کرد.

کد خبر: ۷۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha