۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
حبابی در قیمت سکه و طلا وجود ندارد/ واکنش طلا به کرونا
در گفتگو با بازار مطرح شد:

حبابی در قیمت سکه و طلا وجود ندارد/ واکنش طلا به کرونا

ساری - رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساری، افزایش قیمت سکه و طلا را ناشی از قیمت جهانی انس بیان کرد و گفت: حبابی در بازار طلا و سکه نداریم.

مهدی معلمی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه در قیمت و بازار سکه حبابی نداریم و قیمت واقعی آن است، افزود: آن چیزی که باعث افزایش قیمت طلا شده قیمت انس جهانی و ارز و دلار است.

وی با اشاره به در پیش رودن روزهای پایانی سال و ایام عید که زمان خرید و فروش طلا و جواهر است از مردم و شهروندان خواست تا از خرید طلای دست دوم خوداری کنند و گفت:با خرید طلای دست دوم ضربه مهلکی به کارخانه ها و کارگاه وارد می شود و جلوی گردش طلا را در بازار می گیرید زیرا چیزی به نام طلای دست و دوم وجود ندارد و این پدیده یک رفتار کارشناسی نشده بوده که باعث ضربه مهلک به تولید می شود.

معلمی از راه اندازی کمپین نه به خرید طلای دست دوم اشاره کرد و گفت: شهروندان ناخواسته با خرید طلای دست دوم وارد تخلفی می شوند که از آن خبر ندارند.

وی قیمت انس را ۱۶۴۵ دلار، مثقال طلا را دو میلیون و ۷۲۱ هزار تومان، هر گرم طلا ۶۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان، سکه تمام بهار شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت دلار ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان، یورو ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و لیتر دو هزار و ۵۶۰ تومان عرضه می شود.

معلمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار طلا و جواهر با تقدیر از مدیریت و تلاش های استاندار مازندران مبنی بر اعمال محدودیت و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان اظهار داشت: هر چند کرونا بر بازار طلا تاثیر گذاشته و خرید و فروش را راکد کرده است اما این تصمیم در پی حفظ سلامت مردم در جامعه بوده است زیرا رعایت موازین بهداشت به نفع اقتصاد جامعه خواهد بود.

کد خبر: ۷٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha