۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
بحران کرونا نابرابری اجتماعی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد
اشپیگل آلمان:

بحران کرونا نابرابری اجتماعی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد

بحران کرونا برای ثروتمندان به پایان رسیده است و این نتیجه گیری از سوی سازمان غیردولتی Oxfam در گزارش سالانه نابرابری مورد اشاره قرار گرفته است.

بازار؛ گروه بین الملل: «تورستن مومه» در یادداشتی در پایگاه اشپیگل آلمان، تشدید نابرابری اجتماعی بر اثر کرونا در جهان را مورد توجه قرار داده است.

نویسنده در این یادداشت معتقد است: بحران کرونا برای ثروتمندان به پایان رسیده است و این نتیجه گیری از سوی سازمان غیردولتی Oxfam در گزارش سالانه نابرابری مورد اشاره قرار گرفته است.  آکسفام هر ساله در آستانه برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس هشدار می دهد که نابرابری در حال رشد است. امسال اجلاس فقط بصورت مجازی برگزار می شود.

البته گزارش نابرابری Oxfam طبق معمول منتشر می شود. در حالی که هر ساله مورد انتقادات متعددی واقع شده، برای مثال اینکه از استانداردهای علمی برخوردار نیست، امسال این سازمان مشکلاتی را نشان می دهد که رفع آنها دشوار بوده و خواستار اقدامات بنیادی شده است.

آکسفام پیام اصلی گزارش امسال را بر اساس ارقام مشخص ارائه داده است: در حالی که هزار فرد ثروتمند اول جهان طی فقط ۹ ماه ضررهای خود را در بحران کرونا جبران کردند، اما برای رهایی فقیرترین افراد از عواقب اقتصادی پاندمی، بیش از یک دهه طول خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، ثروت ده مرد ثروتمند جهان از فوریه ۲۰۱۹ تقریباً نیم تریلیون دلار افزایش یافته و به ۱.۱۲ تریلیون دلار رسیده است. به گزارش آکسفام، با این مبلغ می توان کل جمعیت جهان را علیه کووید ۱۹ واکسینه کرد.

آکسفام علل نابرابری را ثروت و همچنین تفاوت های جنسیتی و رنگ پوست می داند. زنان به ویژه تحت تأثیر عواقب کرونا قرار دارند، زیرا ۴۹ درصد زنان در صنایعی شاغل هستند که در آن پاندمی، درآمد و شغل های زیادی را تهدید می کند.

در واقع، آکسفام خواستار تغییر اساسی سیستم و همچنین ممنوعیت «سوددهی بیشتر برای نفع شخصی» سرمایه گذار یا مالک شده است. در عوض، باید منافع همه افراد تحت تأثیر در فرایندهای تصمیم گیری در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۷۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha