۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
۱۲ طرح جدید صنعتی در نمین به بهره‌برداری می‌رسد
فرماندار نمین:

۱۲ طرح جدید صنعتی در نمین به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- ناصری، فرماندار نمین از افتتاح ۱۲ طرح جدید صنعتی در این شهرستان طی دهه فجر خبر داد.

هاتف ناصری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان نمین که به عنوان قطب صنعتی استان در کنار گردشگری شهرت گرفته، دارای ظرفیت‌های عظیمی در توسعه واحدهای صنعتی نظیر شهرک صنعتی خصوصی، منطقه ویژه اقتصادی و همچنین شهرک‌ها و نواحی دولتی است.

وی تصریح کرد: ما در سال جهش تولید مصمم هستیم تا با همکاری سازمان صمت تقویت و حمایت از سرمایه‌گذاران را در بخش صنعتی انجام دهیم به طوریکه هم اکنون طرح‌های متعددی در شهرک صنعتی شماره دو، منطقه ویژه اقتصادی، ناحیه نوجده، شهرک آرتاپلاست و همچنین آرتا سبز سبلان در حال اجراست.

فاز دوم کارخانه ام. دی. اف با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است
فرماندار شهرستان نمین به احداث کارخانه پتروشیمی در قالب آرتا انرژی اشاره کرد و گفت: فاز دوم کارخانه ام. دی. اف نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در این شهرستان در حال اجراست.

ناصری از افتتاح بزرگترین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی با نام پارسیان خبر داد و افزود: این مجموعه در ۲۴ هزار متر مربع فضای فرآوری و سوله در مرحله تکمیل است که در فازهای متعدد این کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال جهش تولید ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی در نمین با سرمایه ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن ۹ طرح راکد کشاورزی و شش طرح صنعتی راکد و نیمه فعال نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

ناصری اضافه کرد: برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید ۴۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و همچنان در حوزه صنعت تلاش بر این است تا با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومانی و ایجاد فرصت اشتغال برای ۷۰ نفر واحدهای راکد به چرخه فعالیت مجدد بازگردند.

وی بیان کرد: در مجموع در ایام‌الله دهه فجر ۱۹ پروژه صنعتی و کشاورزی در شهرستان نمین به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر به توسعه و افزایش توان اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

اجرای پروژه های راهسازی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در سرعین
ناصری ضرورت توسعه زیرساخت‌ها را در شهرستان نمین یادآور شد و ادامه داد: با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان پروژه‌های متعدد راهسازی در این شهرستان در حال اجراست تا مسیر ارتباطی مناسب در مناطق مختلف شهرستان به ویژه استفاده صنعتگران و تولیدکنندگان فراهم آید.

وی به توانمندی‌های حوزه گردشگری شهرستان و وجود ۱۶ هزار هکتار مرتع و جنگل در نمین اشاره کرد و گفت: ما روستای سوها را در این شهرستان به عنوان محل اجرای طرح‌های گردشگری به ظرفیت یک‌هزار و ۲۳۰ هکتار داریم که با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار است طرح سرمایه‌گذاری بزرگی در این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.

ناصری اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری ستاره رویال در ۲۳۰ هکتار مساحت طرح گردشگری بزرگی را اجرایی می‌کند و در کنار آن احداث هتل چهار ستاره با پیشرفت ۴۰ درصد و طرح‌های بوم‌گردی نیز در روستاهای این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی به پروژه ۱۱۰ هکتاری توسعه فندقلو و احداث رینگ در این مجموعه و همچنین احیای دریاچه سوها اشاره کرد و افزود: از محل سفر رئیس جمهور برای این طرح‌های گردشگری منابع خوبی در نظر گرفته شده و راه آبی‌بیگلو به جنگل نیز برای احداث تأمین اعتبار شده است.

فرماندار شهرستان نمین خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح‌های گردشگری در نمین و همچنین پروژه‌های بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان، تحول خوبی را در این بخش در جذب گردشگر و توریسم شاهد خواهیم بود.

ناصری با ابراز خوشحالی از معرفی شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم اضافه کرد: ما از این ظرفیت قطعا در راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی این شهر استفاده خواهیم کرد تا گردشگران بتوانند محصول خود را بدون واسطه در این شهر خریداری کرده و به عنوان سوغات به شهرها و دیار خود ببرند.

کد خبر: ۷۰٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha