۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
افزایش نرخ فقر در آمریکا
نتایج تحقیق دانشگاه‌های شیکاگو و نوتردام نشان داد؛

افزایش نرخ فقر در آمریکا

آمریکا در سال ۲۰۲۰، افزایش بی سابقه نرخ فقر طی پنجاه سال گذشته را تجربه کرد و میزان آن در میان افراد سیاهپوست بیش از دو برابر سفیدپوستان بود.

 به گزارش بازار، آمریکا با بیشترین افزایش فقر در ۵۰ سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کند.

نتایج مطالعات جدید که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۰، افزایش بی سابقه فقر را از دهه ۱۹۶۰ تجربه کرد و میزان فقر در میان سیاهپوستان آمریکایی بیش از دو برابر سفیدپوستان بود.

بروس میر اقتصاددان از دانشگاه شیکاگو و جیمز سالیوان اقتصاددان از دانشگاه نوتردام دریافتند که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ که همچنان پیامدهای شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در آمریکا ادامه داشت، نرخ فقر در این کشور ۲/۴ درصد افزایش داشت.

یافته‌های این محققان نرخ بیکاری ماه دسامبر را در آمریکا ۱۱/۸ درصد نشان داد. هرچند فقر در آمریکا بیش از ۱۵ درصد از یک دهه قبل کمتر است، اما برآوردهای جدید نشان می‌دهد که ارزیابی‌های سالانه اداره آمار که قرار است در سپتامبر منتشر شود، بیشتر از آمار رسمی سال گذشته و سطح قبل از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ باشد.

در بررسی‌های دسامبر، میزان فقر در میان سیاهپوستان آمریکایی بیش از دو برابر سفیدپوستان بود. این آمار در مقایسه با ماه‌های تابستان زمانی که میزان فقر سیاهپوستان نزدیک به سه برابر بود، بهبود یافته است، اما در مقایسه با زمان پیش از کرونا، زمانی که این اختلاف زیر دو برابر بود، افزایش یافته است.

پس از بحران مالی (۲۰۰۸) شکاف فقر میان سیاهپوستان و سفیدپوستان روندی کاهشی پیدا کرد، اما پس از شیوع کرونا این شکاف باز هم رو به افزایش گذاشت.

این برآوردها درباره فقر بر اساس داده‌های جمع آوری شده در این ماه و پس از منقضی شدن برخی از برنامه‌های کمک‌های مالی دولت انجام شده است.

کد خبر: ۷۰٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha