۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
«هیوندای» با برند «جنسیس» ۵۷ درصد سود کسب کرد

«هیوندای» با برند «جنسیس» ۵۷ درصد سود کسب کرد

گروه خودروسازی هیوندای اعلام کرد: با افزایش ۵۷ درصدی سود در سه ماه پایانی سال گذشته ناشی از تقاضای بیشتر توسط مشتریان برای خودروهای اس یو وی برند جنسیس مواجه شده است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی هیوندای امروز اعلام کرد که با افزایش ۵۷ درصدی سود سه ماه پایانی سال گذشته ناشی از تقاضا بیشتر توسط مشتریان برای خودروهای اس یو وی برند جنسیس مواجه شده است.

شرکت‌های خودروسازی هیوندای و کیا در میان ۱۰ خودروساز برتر جهان قرار دارند که در سه ماهه پایانی سال گذشته ۱.۱۸ میلیارد دلار سود کسب کردند. این خودروساز کره‌ای بیان کرده که با افزایش ۵ درصدی در آمد روبه رو شده است.

لی هان جون، تحلیلگر صنعت خودرو، گفت: هیوندای در سه ماه پایانی سال میلادی گذشته به دلیل بهبود شرایط فروش در بازار خودرو آمریکا و کاهش قیمت سوخت، مشتریان تمایل به خرید خودروهای اس یوی داشتند. این مساله سبب افزایش تقاضا و بهبود درآمد این خودروساز شد.

این خودروساز کره‌ای سال گذشته پا به بازار جدید خودروی جهان، یعنی هند گذاشت. از بدو ورود به این بازار تقاضاهای فراوانی برای محصولات هیوندای وجود داشت، اما شیوع بیماری کرونا توام با مباحث مربوط به کیفیت پیشرانه محصولات این خودروساز، سبب ضرر در بازار هند شد.

علیرغم فروش مناسب خودروهای لوکس هیوندای در بازار، درخواست خرید خودرو به صورت عمده توسط شرکت‌های اجاره خودرو بسیار کاهش یافته و این مساله در آینده به بازار فروش این خودروساز آسیب وارد خواهد کرد.

گروه خودروسازی هیوندای با تلاش در رقابت تولید محصولات الکتریکی سعی در معرفی پلت‌فرم جدیدی در سال جاری برای خودروهای الکتریکی و مجهز به فناوری جدید باتری که سبب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد را در برنامه دارد. هرچند که این خودروساز کره ای برای محصول کونا الکتریکی فراخوان آتش سوزی داد، اما فروش خودروهای الکتریکی آن افزایش چشمگیر را تجربه کرده است.

در چند روز گذشته نیز با انتشار تولید یک خودرو الکتریکی با همکاری هیوندای و اپل سبب افزایش سهام این خودروساز نسبت به سه دهه گذشته شده است. سهام این شرکت در ماه جاری با رشد ۱.۳ درصد مواجه شده است.

کد خبر: ۷۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha