۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۱۱ هزار دلار صنایع دستی گلستان صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

۱۱ هزار دلار صنایع دستی گلستان صادر شد

گرگان- تجری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث افت شدید صادرات صنایع دستی از استان شده است، گفت: بر اساس اعلام هنرمندان از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار دلار از صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات چمدانی ظرفیت خوبی برای معرفی محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی به جهانیان است.

وی افزود: هم اکنون صادرات چمدانی صنایع دستی در سامانه ثبت نمی‌شود و میزان آن بر اساس خود اظهاری هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی تعیین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در سال گذشته بر اساس فاکتورها و خود اظهاری هنرمندان، ۳۰۸ دلار از صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: رودوزی سنتی، معرق، گلیم، پلاس، نمد، تولیدات چرمی، حصیر و دست بافته‌های ابریشمی بیشترین اقلام صادراتی بوده‌اند.

تجری توضیح داد: بر اساس گزارش گمرکات تهران که هر ساله فروردین ماه اعلام می‌شود سال گذشته بیشترین آمار صادرات چمدانی با یک میلیون و ۱۳۶ هزار دلار متعلق به استان گلستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صدرات چمدانی صنایع دستی گلستان افت چشمگیری داشته است، تصریح کرد: بر اساس خود اظهاری هنرمندان گلستانی از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۷ دلار  محصول صنایع دستی از استان صادر شده است.

کد خبر: ۷۰٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha