۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
تولید بیش از ۶ میلیون ورق سرد و گرم فولادی در کشور
گزارش بازار از تولید فولاد در کشور

تولید بیش از ۶ میلیون ورق سرد و گرم فولادی در کشور

بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۳۰ تن ورق سرد و ورق گرم در واحدهای فولادسازی کشور تولید شده است.

بازار، گروه صنعت: در این مدت در مجموع یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۱۳ تن ورق سرد و ۵ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۱۷ تن ورق گرم در مجتمع های فولاد سازی کشور برای مصرف آماده شده است.

همچنین در مدت یاد شده ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۴۵۱ تن میلگرد و ۶۸۵ هزار و ۵۵۵ تن تیرآهن و ۶۳۷ هزار و ۸۵۳ تن شمش فولادی توسط فولادسازان ایرانی تولید شد.

بر اساس گزارش ایمیدرو در ۹ ماهه نخست امسال در مجموع ۶۴۵ هزار و ۲۱۴ تن ورق عریض  فولادی و ۱۷۲ هزارو ۸۳۴ ورق گالوانیزه در فولاد سازیهای کشور برای مصرف تولید شده است.

تولید بیش از ۳۶ هزار تن ریل ملی در ذوب آهن
در حوزه خودکفایی در تولید ریل ملی شرکت ذوب آهن اصفهان موفق شد در ۹ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۳۶ هزار و۳۳۱ ریل تولید تا برای تکمیل خطوط ریلی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

در مدت یاد شده فولادسازان داخلی موفق شدند ۶ هزار و ۸۷۰ تن لوله و ۲۶ هزار و ۶۰۵ تن تسمه و کلاف برای مصرف داخلی تولید کنند.

تولید بیش از ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار تن اسلب فولادی
بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۲۶ تن اسلب فولادی در کشور تولید شده است.

همچنین در این مدت ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۲۲۹ تن بیلت فولادی در کشور تولید شد و ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۶۹۸ تن بلوم فولاد خام برای مصارف مختلف فولادی آماده شده است.

در مدت یاد شده در مجموع ۲۱۷ هزار و ۳۰۲ تن بیلت آلیاژی و ۱۳۵ هزارو ۶۳۰ تن بلوم آلیاژی و ۳۰ هزار و و ۹۰۴ تن اینگات به صورت فولاد خام در کشور تولید شده است.

تولید بیش از ۹۰۵ هزار تن کنسانتره مس در کشور
همچنین در این مدت ۹۰۵ هزار و ۴۴۷ کنسانتره مس و یک هزار و ۱۴۱ تن مفتول مسی در شرکت ملی صنایع مس ایران برای مصارف داخلی تولید شده است.

در گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام شده است که در ۹ ماهه نخست امسال در مجموع ۲۶۳ هزار و ۷۲ تن آند و ۲۰۶ هزار و ۵۴۵ تن کاتد در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

همچنین در این مدت دست اندرکاران معادن و صنایع معدنی ایران در مجموع یک هزار و ۸۳۶ تن مولیبدن و۳ هزار و ۱۹۸  تن کنسانتره مولیبدن در کشور تولید شده است.

ارزش تولیدات معدنی وصنایع معدنی ایران ۲۲ میلیارد دلار
کارشناسان معدنی هم اکنون ارزش تولیدات معدنی و صنایع معدنی کشور بیش از ۲۲ میلیارد دلار برآورد می کنند و آمارهای حاکی است که ایران در سال گذشته در جایگاه دهم تولید فولاد و چهاردهم آلومینیوم جهان قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در پایان سال گذشته در صنعت مس رتبه ۱۵ دنیا را به خود اختصاص داد و در صنعت آلومینیوم که در رتبه ۱۸ دنیا بود با راه‌اندازی مجتمع آلومینیوم جنوب و مجتمع جاجرم به رتبه ۱۴ دنیا ارتقا پیدا کرد.

تولید محصولات نوردی ۱۲ درصد افزایش یافت
از طرفی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گزارشی از افزایش ۱۲ درصدی تولید فولاد میانی در ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد که تولید محصولات نوردی از جمله میلگرد و تیرآهن بیشترین میزان رشد تولید به خود اختصاص دادند.

تولید میلگرد در کشور با رشد ۱۵ درصدی در ۹ ماهه سال ۹۹، با حدود یک میلیون تن افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از ۷.۱  میلیون تن رسید و تولید تیرآهن نیز با ثبت رشد ۱۸ درصدی (معادل ۱۵۰ هزار تن) حدود یک میلیون تن بود.

تولیدکنندگان آهن اسفنجی نیز در ۹ ماهه سال جاری موفق به تولید بیش از ۲۳.۳ میلیون تن از این محصول شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ میلیون تن معادل ۹ درصد افزایش داشته است.

با وجود رشد تولید در انواع ورق‌های گرم و سرد فولادی در کشور همچنان بازار این محصولات به دلیل عدم توزیع مناسب نابسامان است و جا دارد دست اندرکاران دراین حوزه برای توزیع مناسب این محصولات فولادی چاره ای بیاندیشند

همچنین در این مدت، سهم تولید محصولات تخت و طویل فولادی در فولاد سازیهای کشور با ۸.۷ میلیون تن متعلق به محصولات طویل و ۷.۹ میلیون تن مربوط به محصولات تخت فولادی بود.

با وجود رشد تولید در انواع ورق‌های گرم و سرد فولادی در کشور همچنان بازار این محصولات به دلیل عدم توزیع مناسب نابسامان است و جا دارد دست اندرکاران دراین حوزه برای توزیع مناسب این محصولات فولادی چاره ای بیاندیشند.

تولید ورق گرم در ۹ ماهه امسال با حدود ۳۵۰ هزار تن افزایش معادل ۶ درصد، به ۶.۶ میلیون تن رسیده و تولید ورق سرد نیز در این مدت با ۴ درصد رشد به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است، اما تولید ورق‌های پوششدار نیز مطابق روند ماه‌های گذشته با روند کاهشی به بیش از  ۱.۲ میلیون تن رسید.

تولید بیش از 16 میلیون تن محصولات فولادی
در این مدت در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی داشته و در مجموع تولید محصولات فولادی در ۹ ماه نخست امسال، ۱۶ میلیون و ۶۱۳ هزار تن بوده است.

طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در  ۹ ماهه نخست امسال، ۲۳ میلیون و ۲۶ هزار تن بوده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و سهم اسلب، ۸ میلیون و ۷۵۶ هزار تن بوده است.

همچنین تولید بیلت و بلوم در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی و تولید اسلب، رشد ۹ درصدی را تجربه کرده است.

کد خبر: ۷۰٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha