۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کمیته ویژه برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان تشکیل می شود
رئیس کل بانک مرکزی:

کمیته ویژه برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان تشکیل می شود

همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره مشکلات واحدهای تولیدی و بدهی‌های بانکی به نقش بانک ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: به هر حال مشکلاتی بوده و هست با این حال بخش عظیمی از تولید کشور به خاطر کمک بانک هاست.

به گزارش بازار، همتی در حاشیه جلسه با دادستان کل کشور  گفت: بانک ها در ۹ ماهه امسال هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند که ۶۰ درصد آنها معادل ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بوده است با این حال نمی‌توانیم در برابر مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی و متوقف شدن آنها به وجود می‌آید سکوت کنیم.

وی گفت بخشی از واحدهایی که تملیک شده ابتدا تعطیل و بعد از سوی بانک تملیک شده است.

همتی افزود: قرار شد کمیته دائمی در بانک مرکزی با حضور نمایندگان بانک ها دادستانی و نماینده بانک مرکزی برای تشکیل و موارد مهم مشکلات تولیدکنندگان در آنجا مطرح شود تا ما دیگر چنین مشکلاتی را نداشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر واحدهای تولیدی امکان راه اندازی دوباره داشته باشند اولویت بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار با صاحبان قبلی آن واحد است و در غیر این صورت نیز بانک باید واحد تولیدی را راه‌اندازی کند و قابل قبول نیست که سرمایه‌ها راکد بماند.

منتظری نیز در حاشیه این جلسه افزود: سیاست ما از یک طرف حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی است و از طرفی حمایت از سپرده‌های مردم در بانکهاست.

وی گفت: با این حال افرادی هستند که از بخشنامه ها سوء استفاده می‌کنند و تسهیلاتی که گرفته اند بر نمی گرداند و معوقات کلانی دارند که در این زمینه نیز برای صیانت از سپرده های بانکی مردم با این افراد برخورد خواهیم کرد.

دادستان کل کشور افزود: درباره واحدهایی که به تملک بانک ها در آمده اند نیز از مدیران عامل بانک‌ها خواسته ایم تا حد امکان اختلافات را با صلح و سازش با تولیدکنندگان حل و فصل کنند.

کد خبر: ۶۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha