۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
ماهی گیری دلالان از بازار گل آلود کرونا
بازار گزارش می دهد؛

ماهی گیری دلالان از بازار گل آلود کرونا

تبریز - مقابله با سودجویانی که از ترس و نیاز مردم می خواهند باری برای خود ببندند، امری ضروری است و در این میان کمبود اقلام بهداشتی در روزهایی که کرونا عرضه اندام می کند بیش از هر زمان دیگری خاطر مردم را نگران کرده است.

بازار، بیت اله احمدی؛ شیوع بیماری کرونا، افزایش تقاضا و کاهش عرضه موجب افزایش چندبرابری قیمت برخی از اقلام و محصولات شده است.

کافی است توصیه ای در فضای مجازی برای تاثیر مثبت استفاده آن کالا یا محصول یا خوراکی برای پیشگیری از کرونا ویروس منتشر شود، به فردا نرسیده، قیمت آن کالای مورد نظر، سریع تر از انتقال آن ویرس، بالا می کشد.

افرادی که مترصد فرصت برای گرفتن ماهی از آّب گل آلود هستند، در کشور ما کم نیستند و بروز چنین حوادث و اتفاقات اجتماعی سیاسی و عدم آگاهی برخی از اقشار مردم، به این افراد فرصت می دهد تا ماهی دلخواه خود را از بازار آشفته صید کنند.

ماسک اولین هدف این سودجویان و دلالان سلامت مردم بود، در همان روزهای اول، این قلم کالای بهداشتی، به سرعت در بازار کشور نایاب شد و قیمت عرضه آن به چند برابر افزایش پیدا کرد

و حالا که مرحله ضدعفونی کردن منازل، مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی رسیده، کالاهای مورد نیاز این کار، کمیاب شده و روز به روز قیمت فروش آن ها نیز بیشتر و بیشتر می شود.

کشف هزار لیتر الکل طبی در مراغه

یک هزار لیتر الکل طبی احتکار شده در شهر مراغه کشف و توقیف شد، این خبر را مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی می دهد.

میر احد یوزباشی در گفتگو با خبرنگار بازار تصریح کرد: در پی شکایات شهروندان از گرانی و کمیاب شدن ماسک و مواد ضد عفونی کننده، گشت ویژه ای با حضور رییس و کارشناس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و نماینده اداره اماکن نیروی انتظامی به محل انبار یک فروشگاه عرضه تجهیزات پزشکی در این شهر اعزام شد.

بر حسب اجازه و دستور دادستان جهت ورود به انبار آن محل، پس از بازرسی انجام شده حدود یک هزار لیتر الکل طبی در بطری های پلمپ شده و با درصد و بسته بندی های مختلف کشف و تحویل دانشکده علوم پزشکی شد

به گفته این مقام مسئول، محموله کشف شده بنا بر نیاز شهرستان با صدور دستور لازم در مراکز درمانی و بهداشتی و در امر پیشگیری از ویروس و بیماری اپیدمی کرونا مورد بهره برداری و در ضدعفونی کردن محیط های عمومی و درمانی استفاده می شود.

افزایش چند برابری ظرفیت تولید ضدعفونی کننده در تبریز

اما یکی از مطمئن ترین راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده کنندگان و محتکران در این شرایط، افزایش تولید اقلام و کالاها و محصولات مورد نیاز و عرضه انبوه آن به بازار مصرف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در این باره به خبرنگار بازار گفت: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در واحدهای شهرک‌های صنعتی تبریز به ۲۰ تن در روز رسید.

مرتضی نیرومند از فعالیت ۱۳ واحد تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این واحدهای تولیدی برای تامین مواد ضدعفونی کننده استان و سایر استان ها با ظرفیت کامل و به صورت ۳ شیفته کار می کنند.

پایش روزانه واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده براساس برنامه ابلاغی وزیر صنعت معدن و تجارت انجام می شود که در صورت وجود مشکل در روند تولید آن ها با پیگیری های لازم مشکل آنان رفع می شود

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان ‌شرقی با توجه به شرایط ویژه، برخی از واحدهای تولیدی برای مقابله با ویروس کرونا، برای تامین مواد ضدعفونی کننده تغییر خط دادند.

نیرومند، با اشاره به اینکه مشکل احتمالی واحدهای تولیدی استان در تامین الکل رفع می شود، تاکید کرد: با افزایش ۲ تا ۳ برابری ظرفیت واحدهای تولیدی نه تنها مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده استان بلکه نیازهای سایر استان ها هم تامین می شود.

فعالیت ۳ شیفته برای تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده

همچنین مدیرعامل یکی از واحدهای تولید کننده مواد بهداشتی و ضدعفونی در آذربایجان شرقی به خبرنگار بازار می گوید: این واحد تولیدی سالانه ۵۰۰ میلیون عدد انواع محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده مانند پدهای استریل، اسپری و مایع ضدعفونی کننده، دستمال مرطوب و فوم آنتی باکتریال را تولید و در بازار عرضه می کند.

احمد جوادپور از فعالیت ۳ شیفته این واحد تولیدی با ظرفیت کامل خبر داده و تاکید می کند: ۲۴۰ هزار عدد پدهای ضدعفونی کننده، ۲۴۰ هزار عدد آنتی باکتریال و ۵۰ هزار عدد اسپری ضدعفونی کننده متناسب برای مقابله با ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در این شرکت تولید می شود.

در تولید مواد ضدعفونی کننده در این واحد تولیدی از یک ماده قوی استفاده می شود که میزان میکروب کشی آن بالا بوده و ماندگاری آن در دست، زیاد است

در طول یک هفته ۳۰ تن الکل در این واحد تولیدی نیاز است اما جوادپور می گوید از این میزان تنها ۲ تن تامین شده است.

اما مردم انتظار دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و با محتکران و سوءاستفاده کنندگانی که به قصد خالی کردن جیب مردم و گران فروشی، تمامی اقلام و محصولات بهداشتی درمانی را خریداری و انبار کرده و یا قیمت آن‌ ها را افزایش داده‌اند، برخورد کند.

کد خبر: ۶٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha