۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
شمار بازرسی های طرح نظارتی ضیافت بر بازار استان کردستان به ۴۰۰ مورد رسید
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان:

شمار بازرسی های طرح نظارتی ضیافت بر بازار استان کردستان به ۴۰۰ مورد رسید

سنندج – رحیمیان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از انجام ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان در راستای اجرای طرح ملی ضیافت در این استان خبر داد.

حسین رحیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در راستای نظارت بر وضعیت بازار در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و عید نوروز، طرح ملی نظارتی ضیافت در بازار استان کردستان نیز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: طرح نظارتی ضیافت در دو مرحله زمانی برگزار می شود و به همین دلیل مرحله اول آن از ۱۲ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم آن نیز از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آغاز شده و تا روز ۲۱ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف اجرایی کردن طرح ملی ضیافت در استان کردستان، بیان کرد: تنظیم بازار، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، هم افزایی دستگاه های نظارتی، همکاری با دستگاه قضایی در کنترل قیمت ها در بازار، حضور حداکثری ناظران تعزیرات حکومتی در بازار و جلوگیری از گران فروشی و احتکار از جمله مهمترین اهداف این طرح به شمار می روند.

رحیمیان گفت: در راستای اجرایی کردن این طرح سازمان های مختلف دولتی و نمایندگان اصناف از جمله تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین دانشگاه علوم پزشکی حضور و مشارکت دارند.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات مختلف هماهنگی برای اجرای موفق این طرح نظارتی در استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه طی یک هفته اخیر اکیپ های مشترک از سوی سازمان های مسئول در سراسر استان فعالیت خود را آغاز کرده و این روند به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: در حال حاضر در هر شهرستان یک اکیپ و در مرکز استان نیز سه اکیب فعالیت دارند و همزمان با این مهم بر نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز به صورت مستمر نظارت صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در پنج روز اول اجرایی کردن این طرح، ۹۰ اکیپ در سطح استان ۴۰۰ مورد بازرسی را انجام داده اند و در جریان بازرسی های صورت گرفته ۱۷۰ تخلف نیز شناسایی شده است.

رحیمیان با اشاره به وضعیت بازرسی ها در شهرستان سنندج، یادآور شد: در مدت زمان پنج روز اخیر ۵۰ اکیپ ۲۰۰ مورد بازرسی را انجام داده و ۷۰ مورد تخلف نیز شناسایی و ثبت شده است.

وی ضمن تاکید بر تشدید نظارت ها بر بازار استان کردستان، اظهار کرد: انتظار می رود که در کنار نظارت های ادارات و سازمان های دولتی، شاهد همکاری خود شهروندان نیز باشیم تا با هر گونه تخلفی در این زمینه برخورد شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha