۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری سرعین
فرماندار سرعین اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری سرعین

اردبیل- حسن پور، فرماندار سرعین گفت: با همت و همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع صرف اجرای پروژه‌های گردشگری در شهرستان شده است.

حسن حسن‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شهرستان سرعین به عنوان قطب گردشگری در کشور به رغم داشتن جمعیت ۱۸ هزار نفری، سالانه پذیرای هفت تا هشت میلیون گردشگر از مناطق مختلف است که مقصد آنها شهر سرعین به عنوان چشمه‌های بهشتی است.

وی تصریح کرد: ما پروژه‌های متعددی را در بخش‌های اقتصادی و عمرانی در شهرستان سرعین در حال اجرا داریم که بخش عمده‌ای از پروژه‌ها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌ها توسط دولت در حال انجام است.

از تمامی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم
فرماندار سرعین گفت: ما با نگاه توسعه گردشگری در این شهرستان از تمامی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم و امیدواریم با تدارک زیرساخت‌هایی همچون راه و تأسیسات خدماتی آب، گاز، برق و سایر نیازمندی‌ها بتوانیم در خدمت سرمایه‌گذاران باشیم.

حسن‌پور به تعریض و توسعه راه سرعین به سمت پیست اسکی آلوارس اشاره کرد و افزود: راهدارخانه‌ای در این مسیر با پیشرفت ۹۰ درصد در حال احداث است که به عنوان یک زیرساخت مناسب زمینه باز بودن این مسیر را حتی در ایام سرد زمستان نوید می‌دهد.

وی به احداث دومین پیست اسکی در کنار آلوارس در منطقه اوجور اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای زیرساخت گردشگری این منطقه هزینه می‌شود و قرار است تا دهه فجر فاز اول پیست اوجور و اولین سکوی پرتاب اسکی در این منطقه راه‌اندازی شود.

فرماندار سرعین در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم فازهای بعدی از این مجموعه در سال آینده به بهره‌برداری برسد تا افزایش ماندگاری مسافر در سرعین و تنوع حوزه‌های گردشگری را در این شهرستان شاهد باشیم.

۲ پارک آبی در سرعین در حال اجرا است
وی ضرورت هدف‌گذاری در شهرستان سرعین را با هدف ماندگاری مسافران و ارائه خدمات مطلوب به آنها یادآور شد و اضافه کرد: دو پارک آبی در سرعین در حال اجرا است که انتظار می‌رود هر دو پارک که در خود سرعین و دیگری نیز در اطراف این شهر توریستی قرار دارد تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

حسن‌پور بیان کرد: ما در شهرستان سرعین بیش از دو هزار میلیارد تومان طرح‌های گردشگری اعم از بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا داریم که قطعا این امر نوید توسعه همه‌جانبه به ویژه تقویت سایت ورزش‌های زمستانی را در سرعین می‌دهد.

فرماندار سرعین اظهار کرد:‌ در کنار این طبیعت زیبا و منحصربه فرد و سرمایه‌گذاری‌های کلان، در روستای کنزق، بیله‌درق، آتشگاه و... فضای خوبی برای حضور گردشگران فراهم آمده و قطعا به احیا و توسعه این بخش کمک خواهیم کرد.

راه اندازی ۱۰ واحد تولیدی و صنایع مرتبط با حوزه گردشگری
حسن‌پور در ادامه تصریح کرد:‌ در یک سال گذشته ۱۰ واحد تولیدی و صنایع مرتبط با حوزه گردشگری در این شهرستان راه‌اندازی شده و یا در مرحله احیاست.

وی نمونه این واحدهای احیا شده صنعتی و گردشگری را آب‌ معدنی سبلان اعلام کرد و گفت: بعد از ۱۵ سال تعطیلی قرار است در دهه فجر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

فرماندار سرعین افزود: در کنار این امر ما نسبت به احداث کمربندی سرعین و همچنین تعریض پیاده‌روها و توسعه معابر و خیابان‌های شهر سرعین اقدام کرده و با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا پل خاصی که در مسیر کمربندی طراحی شده با هدف توسعه گردشگری و بهبود عبور و مرور، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

حسن‌پور سرعین ضرورت تدوین تقویم گردشگری را در کشور با هدف رونق‌بخشی به گردشگری زمستانی یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ ضرورت دارد در کنار تعطیلات نوروزی و تابستانی برای زمستان نیز تدارک تعطیلاتی مناسب ببینیم تا گردشگران در همه فصول سال بتوانند از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های گردشگری زمستانی در سرعین کمتر از تابستان نیست بلکه بسیاری از توریسم داخلی و خارجی علاقمند هستند تا از زیبایی‌های زمستان نیز به ویژه برف بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۶۹٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha