۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۲۲۵ میلیارد تومان اوراق خزانه استان فارس صادر نشده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

۲۲۵ میلیارد تومان اوراق خزانه استان فارس صادر نشده است

شیراز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: ۲۲۵ میلیارد تومان اوراق خزانه از سهم ۳۳۴ میلیارد تومانی تهاتر بدهی مالیاتی و بانکی پیمانکاران فارس هنوز صادر نشده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی مدیریت و برنامه ریزی فارس، حسن نوروزی با بیان اینکه سهم این استان از تهاتر بدهی مالیاتی و بانکی پیمانکاران ۳۳۴ میلیارد تومان است، اظهار داشت: هنوز اوراق خزانه برای ۲۲۵ میلیارد تومان از این رقم صادر نشده است.

وی گفت: از این اعتبار ۳۳۴ میلیارد تومانی، ۲۲۰ میلیارد تومان برای تهاتر بدهی مالیاتی و ۱۱۴ میلیارد تومان برای تهاتر بدهی بانکی در نظر گرفته شده که تا کنون تنها برای ۱۰۹ میلیارد تومان آن ورقه خزانه صادر شده و صدور این اوراق برای مابقی سهم فارس، نیازمند پیگیری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

نورزوی با اشاره به توقف تصفیه بدهی شهرداری‌ها از طریق تهاتر گفت: به نظر می‌رسد دولت تمایلی به آنکه خودش را به خاطر شهرداری‌ها با بانک‌ها طرف کند ندارد، چون ممکن است همه بدهی‌های شهرداری‌ها به بانک برای پروژه‌های عمرانی نباشد.

وی با اشاره به نامه خزانه‌دار کل کشور به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس این نامه زمان جذب اعتبارات عمرانی تا یکم اسفند ماه و اعتبارات هزینه‌ای کشور تا بیستم اسفند تعیین شده وگرنه اعتبارات جذب نشده ظرف ۱۰ روز بعد از موعد مقرر باید به خزانه بازگردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد سه هزار  و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تحقق درآمدهای مصوب مالیاتی به استان‌ها برگردد که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن به استان‌ها ابلاغ شده است.

نوروزی همچنین تصریح کرد: از این رقم ۶۶ میلیارد تومان معادل پنج درصد اعتبار ابلاغی به استان فارس رسید که عمدتا صرف پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ و مانده مرخصی بازنشستگان سال ۹۷ شد.

کد خبر: ۶۹٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha