۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۴میلیون دلار صادرات محصولات دامی گرمسار/ صدور ۲ هزار مجوز حمل‌ونقل دام
رئیس دامپزشکی گرمسار:

۴میلیون دلار صادرات محصولات دامی گرمسار/ صدور ۲ هزار مجوز حمل‌ونقل دام

گرمسار- دهقانی، رئیس دامپزشکی گرمسار بابیان اینکه چهار میلیون دلار محصولات دامی این شهرستان در ۹ ماه ابتدای سال جاری صادر شد، گفت: دو هزار مجوز حمل‌ونقل دام در این مدت صادر شد.

سعید دهقانی در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ مورد صدور پروانه جهت خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی صادرشده است، اظهار داشت: دو هزار مجوز حمل‌ونقل دام زنده و فرآورده خام دامی در این مدت صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ مورد گشت کنترل تردد قرنطینه در مبادی ورودی شهرستان با همکاری نیروی انتظامی و پایانه‌ها انجام شد، افزود: پیگیری جهت احداث پست قرنطینه دامی جهت جلوگیری از قاچاق دام، تنظیم بازار و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی در دستور کار است.

رئیس دامپزشکی گرمسار با تأکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری آنفولانزا فوق حاد طیور نیز ازجمله اقدامات مهمی است که در این مدت انجام‌شده است، گفت: اجرای واکسیناسیون بره و بزغاله علیه بیماری تب مالت و سم‌پاشی در ییلاقات و مراتع بالادست از دیگر خدمات مهم این نهاد بود.

دهقانی حفظ امنیت غذایی مردم را مهم‌ترین رسالت این نهاد برشمرد و گفت: انجام نمونه‌برداری از تمام بستنی‌فروشی‌ها و قنادی‌های شهرستان جهت حصول اطمینان از شیر و تخم‌مرغ مصرفی این حوزه در راستای حفظ سلامت مردم انجام شد.

وی از صادرات بیش از چهار میلیون دلار از محصولات دامی این شهرستان را خبر داد و گفت: افتتاح خط تخلیه خودکار اندرونه (خط ۲) دریکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان با هزینه ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در ایام‌الله دهه فجر انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی گرمسار افزود: پروژه احداث حمام ضد کنه در منطقه راه میش با هزینه یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر است.

کد خبر: ۶۹٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha