۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تصویب ۴۱ پروژه جهش تولید آذربایجان شرقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

تصویب ۴۱ پروژه جهش تولید آذربایجان شرقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از تصویب ۴۱ پروژه جهش تولید استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و عقد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیارد تومانی به این پروژه ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن  ارائه گزارش آخرین اقدامات جهش تولید استان به احصا و نهایی سازی این پروژه ها در چندین جلسه مدیریتی و کارشناسی اشاره کرد.

وی افزود: تعداد ۴۱ پروژه جهش تولید استان آذربایجان شرقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده و تفاهمنامه پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این پروژه ها بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: پروژه های مصوب جهش تولید به دستگاه های اجرایی استان و بانک های عامل ابلاغ شده است.

بهبودی در ادامه از پیگیری ابلاغ اعتبار و تخصیص ۷۲ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات برای این ۴۱ پروژه جهش تولید در استان خبر داد و افزود: این رقم معادل ۳ واحد درصد سود تسهیلات اعطائی است که از طریق دولت در اختیار واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده فی‌ما بین دستگاه اجرائی و بانک عامل قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۴۱ پروژه جهش تولید استان در سامانه نیپا ثبت شده است، متذکر شد: با توجه به اینکه ارزیابی عملکرد جهش تولید استان از طریق سامانه نیپا صورت می گیرد، دستگاه های اجرایی استان باید اهتمام و دقت لازم را در تکمیل این سامانه داشته باشند.

بهبودی در ادامه از پیگیری چهار پروژه مهم کشاورزی و تامین برق شهرک های صنعتی استان جهت تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور توسط استاندار یاد کرد.

پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گزارشی از پروژه‌ های مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: این پروژه ها با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، نظریه پایه توسعه و سند آمایش، سند ملی توسعه استان و اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های بودجه سال ۱۳۹۹ انطباق حداکثری دارد.

لازم به ذکر است گزارش میزان درآمدها، صادرات و ارزآوری واحدهای دارویی استان، میزان تحقق درآمدهای مصوب سال ۱۳۹۹، پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید سال ۱۳۹۹ و تبیین چارچوب امضای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.

کد خبر: ۶۹٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha