۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
۲۰۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد
معاون صنعت، معدن و تجارت همدان:

۲۰۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد

همدان - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه ۲۰۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد، گفت: شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن بر معادن همدان بی تاثیر نبود و چند ماهی سبب تعطیلی و بیکاری کارگران شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان همدان، محمد خاکی با بیان اینکه با بهتر شدن اوضاع کرونا در استان همدان کارگران معادن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به محل کار بازگشته‌اند، عنوان کرد: امسال با وجود مشکلات متعدد تولید معادن خوب بود و آمار ۹ ماهه امسال در مقایسه با یک سال گذشته رشد دارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه معادن همدان جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان همدان دارد، اظهار کرد: معدن وابسته به صنایع معدنی است بنابراین هرچه صنایع معدنی بیشتر شود اوضاع معادن هم بهتر می‌شود.

خاکی گفت: معادن همدان علاوه بر تأمین نیاز صنایع معدنی استان همدان بخشی از نیاز کشور را هم تأمین می‌کند ضمن اینکه به ازای هر شغل مستقیم در معادن برای ۱۴ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه معادن موجود در استان همدان از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، گفت: خام فروشی به صورت صادرات به خارج از کشور وجود ندارد.

خاکی افزود: تاکنون اقداماتی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی انجام شده و اکنون بیشتر مواد استخراج شده از معادن استان همدان فرآوری و سپس روانه بازار مصرف می‌شود.

کد خبر: ۶۹٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha