۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
یارانه نقدی سال آینده ۲ برابر می شود
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

یارانه نقدی سال آینده ۲ برابر می شود

خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ برای دو برابر شدن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، «محمد خدابخشی» افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی که طی سال های گذشته به کالاهای اساسی اختصاص یافته به هدف اصابت نکرده به همین دلیل کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تصمیم گرفته تجدید نظری در این زمینه انجام دهد.

وی اظهارداشت: این تجدید نظر بدین معنا نیست که کالاهای اساسی را تامین و در دسترس مردم قرار دهد بلکه هشت میلیارد دلاری که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده ۲,۵ میلیارد دلار برای دارو و ۵.۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و نهاده های دامی اختصاص داده می شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: منتها اهالی خانه ملت معتقدند مابه تفاوت ریالی مربوط به این ۵,۵ میلیارد دلار بجای اینکه به جیب واسطه ها و رانت خواران برود بطور مستقیم به مردم پرداخت شود.

وی افزود: منابع ارزی هنگفتی که طی سال های گذشته در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص یافته به دلیل عدم مدیریت منابع و نظارت کافی بر زنجیره تامین و توزیع بیشتر واسطه ها از این منابع استفاده کرده اند و مردم بهره زیادی از آن نبرده اند.

خدا بخشی در ادامه ضمن اشاره به شاخص رشد قیمت ها در سال های اخیر اظهارداشت: رشدی که قیمت کالاهای اساسی داشته همانند دیگر کالاها بوده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه کرده مابه تفاوت ۵,۵ میلیارد دلار از مجموع ۸ میلیارد دلاری که دولت در لایحه مزبور پیشنهاد داده برای کالاهای اساسی و نهاده های دامی این ما به تفاوت بطور مستقیم در بین مردم توزیع شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال آینده دو برابر می شود و در ضمن ۱۰ هزار میلیارد تومان به نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند تا در بین افراد تحت حمایت خود با هدف افزایش قدرت خرید آنان توزیع شود.

خدا بخشی یادآورشد: مضاف بر اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان هم در جاهای که لازم بود و دولت صلاح دید آن را بعدا هزینه کند.

کد خبر: ۶۹٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha