۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
دادخواست‌های مراجع حل اختلاف کارگری قزوین کاهش یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

دادخواست‌های مراجع حل اختلاف کارگری قزوین کاهش یافت

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از ابتدای امسال تعداد دادخواست‌های کارگری و میانگین مدت زمان رسیدگی به آنها در هیئت‌های مراجع حل اختلاف استان کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: کاهش دادخواست‌های مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماهه سال جاری با تلاش و کوشش کارشناسان روابط کار و اعضای مراجع حل اختلاف و شرکای اجتماعی مربوط شامل کانون‌های کارگری و کارفرمایی و تشکیل جلسات سه جانبه گرایی و همچنین راهنمایی و ارشاد از سوی واحدهای مشاوره در سطح ادارات استان رقم خورد.

وی با بیان اینکه تعداد آراء صادره نیز متناسب با دادخواست‌های مراجع حل اختلاف استان کاهش یافته است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف و کارگران و کارفرمایان و اصناف تأثیر بسزایی در این امر داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین تصریح کرد: کارشناسان روابط کار، مراجع حل اختلاف و اعضای کمیته سه جانبه گرایی بر پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفرمایی تمرکز کرده اند و در صورت بروز اختلاف، حل و فصل آنها را از طریق سازش و میانجیگری در دستور کار دارند.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای روابط کار استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، گفت: در سال ۹۹، دو هزار و ۷۶۹ دادخواست کارگری در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده؛ درحالیکه این رقم در مدت مشابه قبل دو هزار و ۸۷۸ مورد بوده است.

گروسی گفت: هیئت‌های حل اختلاف استان نیز در سال جاری ۹۴۰ رای و در سال گذشته یک هزار و ۲۹۶ رای صادر کرده اند و میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این مراجع از ۳۸.۰۶ روز به ۲۹ روز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماه امسال یک هزار و ۱۲ رای سازشی و در مدت مشابه قبل یک هزار و ۳۶۶ رای صادر کرده اند که باید از تلاش‌های آن‌ها برای حل اختلاف کارگر و کارفرما از طریق سازشگری تشکر کرد.

کد خبر: ۶۹٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha