۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
صادرات بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

زاهدان - کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۸۳ تن کالا توسط ۵۱ هزار و ۸۵ دستگاه کامیون در ۱۰ ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بنزین، سیمان، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی استان سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند، اظهار داشت: ۶۵۴ هزار و ۵۱۳ تن از مجموع کالاهای صادراتی این استان در ۱۰ ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۵۴۲ هزار و ۷۷۰ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه می باشد.

 وی با اشاره به اهمیت مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه گفت: این اداره کل به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی و دینی میان مردم دو سوی مرز و رونق بخشیدن به روابط دیرینه تجاری این استان با کشورهای افغاستان و پاکستان، اجرای پروژه توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و گسترش سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان حجم واردات از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه را در این مدت ۵۴ هزار و ۲۸ تن کالا عنوان کرد و افزود: ۵۱۰ هزار و ۴۲۵ تن کالا توسط ۲۲ هزار و ۲۸۹ دستگاه کامیون در مرزهای استان ترانزیت شد.

وی  اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۴۶۲ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌نمایند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

کد خبر: ۶۹٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha