۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کروم ۸۸ با حداکثر پروتکل های امنیتی معرفی خواهد شد
«Chrome» به روز رسانی شد

کروم ۸۸ با حداکثر پروتکل های امنیتی معرفی خواهد شد

گوگل به نسخه جدید کروم۸۸ چندین قابلیت جدید اضافه کرده است، مهم ترین مولفه های این نسخه بررسی امنیت رمز عبور و بهبود عملکرد حالت تاریک در ویندوز است.

به گزارش بازار به نقل از سایت «The Verge »، کمپانی گوگل این هفته نسخه جدیدی از مرورگر محبوب (Chrome) را منتشر خواهد کرد؛ به ادعای گوگل، نسخه جدید کروم با مهم ترین قابلیت ها، بروز رسانی شده است و بسیاری از مشکلات نسخه قبلی را از میان برداشته است. در نسخه جدید، گوگل بر روی مولفه های امنیتی و بهبود رمز عبور کاربران تمرکز کرده است که یکی از مهم ترین بخش های فعالیت های اینترنتی به شمار می رود و مستلزم اقدامات امنیتی سختگیرانه از سوی نهادهای مرتبط می باشد.

البته لازم به ذکر است که، حساب های کاربری گوگل از جمله نقاط قوت این مرورگر به حساب می آید و نیازمند سلسله مراتب اعتبار سنجی چند مرحله ای با تاکید بر اتخاذ رمزهای قدرتمندتر و غیر قابل پیش بینی است؛ اما بسیاری از افراد این مهم را نادیده گرفته و حساب های کاربری خود را در معرض خطر سودجویان قرار می دهند. به همین دلیل، کروم ۸۸ شامل گزینه‌های جدیدی در زمینه‌ی امنیت رمز عبور کاربران است.

در کروم ۸۸، بررسی مداوم وضعیت گذار واژهای ذخیره شده کاربران به صورت دوره ای، اضافه شده است. این فرایند، قابلیتی استاندارد در اکثر اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور است. در صورتی که کروم متوجه هرگونه تعدی و مزاحمت به حساب کاربران شود، از طریق اعلانی مخصوص این مسئله را به کاربر اطلاع می‌دهد. در این هشدار به فرد پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر رمز عبور خود را به یک گزینه بهتر و ایمن‌تر تغییر دهد.

علاوه بر افزایش مسئله امینت حساب های کاربری، گوگل حالت تاریک ویندوز ۱۰ را در کروم ۸۸ ارتقاء داده است. در نتیجه اگر شما حالت تاریک ویندوز را فعال کرده باشید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. اکنون با فعال بودن این تم، نوار پیمایش کناری در صفحه‌ی تنظیمات نیز تاریک می‌شود تا شرایط بهتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. متاسفانه صفحه تنظیمات تنها بخشی است که از این نوار پیمایش استفاده می‌کند و باقی صفحات سایت‌ها، حتی در صورت پشتیبانی از حالت تاریک، از همان مدل قبلی استفاده می‌کنند.

البته داستان کروم ۸۸ به همینجا ختم نمی شود، گوگل  چندین ویژگی نسخه قدیمی را حذف نموده است که از این قبیل می توان به عدم پشتیبانی از  Adobe Flash  و پروتکل انتقال فایل FTP اشاره کرد. همچنین در کروم ۸۸ پشتیبانی از macOS Yosemite و Legacy Browser Support نیز به حداقل خواهد رسید.

گفتنی است، Adobe Flash در سال های اخیر از دسترس بسیاری از کاربران خارج و مسدود شده بود و اکنون در نسخه جدید کاملا غیر فعال گشته است. پس از قطع پشتیبانی Adobe در ۳۱ دسامبر، کاربرد  Flash در Chrome  و سایر مرورگرها  نیز به پایان دوره خود رسید.

همچنین، گوگل در نسخه ۸۸ چندین ویژگی جدید را به صورت آزمایش اضافه کرده است، هر دو جستجوی برگه و درخواست های مجوز وب سایت با کمترین میزان مزاحمت را می توان در Chrome ۸۸ پیدا کرد. شما باید جستجوی برگه جدید را با استفاده از chrome: // flags / # enable-tab-search فعال کنید و به عنوان نمایه جدید ظاهر می شود و  درخواست های کوچکتر را می توان از chrome: // flags.permission- chip  . /  نیز فعال کرد.

کد خبر: ۶۹٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha