۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تبرئه گوگل از ردیابی کاربران مرورگر کروم| غیر فعال شدن کوکی های واسط از سال ۲۰۲۴
با صدور حکم قطعی اعلام شد؛

تبرئه گوگل از ردیابی کاربران مرورگر کروم| غیر فعال شدن کوکی های واسط از سال ۲۰۲۴

شرکت آلفابت که مالکیت گوگل را در اختیار دارد، از اتهام نقض حریم خصوصی کاربران گوگل کروم و ردیابی آنها تبرئه شد.

به گزارش بازار؛ شرکت آلفابت که مالکیت گوگل را در اختیار دارد، از اتهام نقض حریم خصوصی کاربران گوگل کروم و ردیابی آنها تبرئه شد.

بر اساسا این گزارش، این دادگاه که بر اساس شکایت چندین تن از کاربران گوگل با طرح اتهام ردیابی شدن توسط اپلیکیشن های گوگل به ویژه گوگل کروم تشکیل شده بود، درنهایت به نفع گوگل به اتمام رسیده و آلفابت نیز از تمامی اتهامات تبرئه شد.

قاضی «ایوان گنزالس راجرز» پس از اتمام جلسه دادگاه اعلام کرد که ردیابی کاربران گوگل کروم چه از طریق سینک کردن حساب کاربری و چه با اسفاده از ورود بدون استفاده از اکانت کاربری به کروم و استفاده از آن، برای دادگاه محرز نشده و لذا آلفابت از این اتهام مبری می گردد.

وی همچنین توضیح داد: گوگل شواهد کافی و مستدل را به دادگاه ارائه کرده که بر اساس آنها، هیچگونه ردیابی از سوی کروم علیه کاربران انجام نشده است.

این در حالیست که ده ها تن از کاربران گوگل مدعی شده بودند حتی با استفاده از تب خصوصی و غیر قابل ردیابی (Incognito Mode) در گوگل کروم نیز این مرورگر ر طرفدار آنها را ردیابی و اطلاعات جمع آوری شده را در سرورهای خود ذخیره می کرده است.

در پی این رخداد، گوگل اعلام کرده که در نظر دارد از سال ۲۰۲۴، تمامی کوکی های فعال بر روی مرورگر کروم که به صورت واسطه میان کاربران و وب سایت خاصی فعالیت می کنند را غیرفعال ساخته و کاربران تنها می بایست کوکی های مستقیم وب سایت ها را روی مرورگر های کروم خود نصب نمایند.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha