۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
برف در محورهای خراسان رضوی کولاک کرد
بازار گزارش می‌دهد؛

برف در محورهای خراسان رضوی کولاک کرد

مشهد- بارش برف و باران که از روز پنجشنبه استان خراسان رضوی را فرا گرفته موجب انسداد بسیاری از راه‌های ارتباطی شد و خودروهای عبوری بسیاری را در محاصره برف و کولاک قرارداد.

به گزارش بازار بارش برف و کولاک که از روز گذشته تاکنون بسیاری از محورهای ارتباطی این استان را تحت تأثیر قرارداد موجب شد تا به‌منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ممنوعیت تردد کامیون و تریلی در محور قوچان به درگز و بالعکس به دلیل بارش برف و کولاک در آخرین روز هفته ممنوع اعلام شود.

بارش برف هم‌چنین موجب شد تا تردد در محورهای ارتباطی جغتای دچار مشکل شده و افزون بر ۵۵ خودروی سبک و سنگین در برف گرفتار شوند که این خودروها با تلاش عوامل راهداری نجات‌یافته و به آن‌ها امدادرسانی شد.

بنا بر اظهارات رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جغتای بارش برف تعداد ۱۵۰ مسافر را در محور جاده جغتای - سبزوار و جغتای - جوین به محاصره خود قرارداد که با تلاش عوامل راهداری امدادرسانی شدند.

بارش برف هم چنین راه‌های قوچان، درگز، کلات و چناران را نیز تحت تأثیر قرارداد و کولاک برف نیز در مسیرهای مشهد-کلات، مشهد-سرخس، مشهد-فریمان و بزرگراه‌های باغچه -تربت‌حیدریه و باغچه - نیشابور موجب کاهش دید رانندگان و گرفتار شدن بسیاری از خودروها شد.

امدادرسانی به حادثه دیدگان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در همین راستا از امدادرسانی به افزون بر  ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک جاده‌های این استان خبر داد و گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر با اقدام به‌موقع نسبت به اسکان اضطراری  و هم‌چنین اعطای پتو و جیره غذایی به میزان نیاز به حادثه دیدگان اقدام کردند.

غلامرضا صیادی گفت: اسکان اضطراری در جاده‌های شهرستان‌های خوشاب، نیشابور، تربت‌حیدریه، سرخس و منطقه ملک‌آباد انجام‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۳ خودرو با ۲۵۲ سرنشین که در محورهای منتهی به شهرستان‌های نیشابور ،سرخس، تربت‌حیدریه و قوچان در برف گرفتارشده بودند به همت نیروهای هلال‌احمر از برف رهایی یافته و به مسافران گرفتار در برف امدادرسانی شد.

راه‌های مسدود بازگشایی شد
در همین حال مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راه اصلی مشهد - کلات و جاده فرعی درگز - کلات که روز پنجشنبه به علت بارش شدید برف، کولاک، کاهش دید و لغزندگی سطح جاده مسدود اعلام‌شده بود صبح روز جمعه بازگشایی شد.

ابراهیم نصری اظهار کرد: بارش برف پراکنده در جاده‌های بخش احمدآباد مشهد نیز متوقف‌شده و در حال حاضر هیچ‌گونه بارندگی یا مه گرفتگی درراه‌های استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار کاهش دمای هوا و بارندگی در مناطق شمالی خراسان رضوی که از روز پنجشنبه آغازشده تا صبح شنبه ادامه دارد و دمای هوا در مناطق سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر نیز می‌رسد.

کد خبر: ۶۹٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha