۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کرونا مصرف آب را ۳۰۰ هزار مترمکعب بیشتر کرد / سرانه مصرف ۲۷۰ مترمکعب
رکورد مصرف آب در زمستان شکسته شد

کرونا مصرف آب را ۳۰۰ هزار مترمکعب بیشتر کرد / سرانه مصرف ۲۷۰ مترمکعب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران می گوید: به دنبال شیوع ویروس کوویید میزان مصرف آب تهرانی ها ۳۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

بازار- بعد از افزایش مصرف ماسک، مواد شوینده و ضد عفونی کننده‌ها، حالا از تاثیر کوویید ۱۹ بر بازار  آب تهران خبر می رسد. محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران به بازار می‌گوید: این روزها تهرانی‌ها به اندازه روزهای داغ تابستان آب مصرف می‌کنند. آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده سرانه مصرف آب در شهر تهران به۲۶۰ تا  ۲۷۰ مترمکعب رسیده در حالیکه سرانه مصرف روزانه آب شرب در کشور به ازای هر نفر ۲۱۰ لیتر است .به عبارت دیگر پایتخت‌نشین‌ها این روزها ۵۰ تا ۶۰ لیتر بیش از سایر مردم کشور آب مصرف می‌کنند.

رشد ۷ درصدی مصرف آب در تهران

میزان مصرف تهرانی ها بعد از شیوع ویروس کورنا از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب فراتر رفته است که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان تهران نشان دهنده رشد حدود ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده این روزها تهرانی ها ۳۰۰ هزار مترمکعب بیشتر آب مصرف می کنند.

او همچنین گفته که در تهران حدود ۳۵ درصد آب تولیدی در بخش شرب مصرف می‌شود در حالیکه این رقم در سایر استان ۶ تا ۷ درصد است.

کوویید ۱۹ یارانه آب را ۵۷۰ میلیون تومان بیشتر کرد

در حال حاضر متوسط آب‌بهای خانگی شهری در ایران حدود ۶۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب است. این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران قیمت تمام‌شده تولید آب برای دولت حدود ۲۵۰۰ تومان است. یک حساب کتاب ساده نشان می دهد که اضافه مصرف ناشی از ویروس کورنا حدود ۷۵۰ میلیون تومان تمام می شود که دولت تنها ۱۸۰ میلیارد تومان آن را از مردم دریافت می کند و حدود۵۷۰ میلیون تومان آن در قالب یارانه آب پرداخت می شود.

کد خبر: ۶٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha