۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی با مونتاژکاری فاصله می‌گیرند
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی با مونتاژکاری فاصله می‌گیرند

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از فناوری‌های دانش بنیان و تکنولوژی ساخت به جای مونتاژ در واحدهای تولیدی و صنعتی استان از اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در مراسم قدردانی از برگزیدگان استان در نهمین جشنواره آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور افزود: براساس برنامه های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرایند صنعتی شدن در دو سال گذشته با محوریت واحدهای دانش بنیان و انتقال از فرآیندهای سنتی در تولید به سمت فناوری های دانش بنیان با جدیت دنبال می شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به رونق و جهش تولید در شرایط تحریم های ظالمانه، اظهار داشت: ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی و دانش آموختگان دانشگاهی استان بهترین فرصت برای ایجاد فناوری های نوین، تولید دانش محور و افزایش بهره وری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری بر ضرورت دانش محوری فرایند تولید در جهت افزایش بهره وری تاکید کرد.

امین زاده، با بیان اینکه به همت همکاران و برنامه ریزی های مدون پیش بینی شده، سازمان صمت استان در سه سال متوالی به عنوان سازمان برتر در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری انتخاب شده است، ادامه داد: استمرار کسب عنوان برتر در چند سال متوالی نشان دهنده عمکلرد مطلوب مجموعه صنعت، معدن و تجارت و واحدهای صنعتی و تولیدی استان در زمینه های اجرایی و امکاناتی است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در مسیر تحقیقاتی و پژوهشی در استان بنا نهاده شده است، یادآوری کرد: رتبه برتر استان حاکی از برنامه ریزی های مطلوب در واحد آموزش و تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی است و همین امر موجب بهره مندی از توانمندی های واحدهای صنعتی در افزایش ظرفیت تولید دانش محور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش همکاران و مدیران واحدهای صنعتی استان در کسب عنوان برتر کشوری بر تداوم برنامه محوری در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: مسیر اصلی واحدهای تولیدی حرکت در مسیر تحقیق و توسعه است و باید به صورت عملیاتی و اجرایی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تعامل بیش از پیش با سایر مجموعه های متولی اعم از پارک های علم و فناوری و فعالان بخش های علمی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۶۹٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha