۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
بانک های دولتی با قوانین سخت نفس تولید را گرفته اند
گفتگوی « بازار» با بنیان گذار «هلدینگ صنعتی زر»:

بانک های دولتی با قوانین سخت نفس تولید را گرفته اند

سلطانی، بنیان گذار هلدینگ صنعتی زر، گفت: مشکلات بخش تولید و صنعت کشور و مشکلات جامعه، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است و بانک های دولتی با قوانین و مقررات دست و پاگیر، نفس تولید کشور را گرفته اند.

سجاد صفری؛ بازار: «مرتضی سلطانی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که شما بعنوان یک صنعتگر با چه مشکلاتی روبرو هستید؟ اظهار داشت: مشکلات عدیده ای در بخش صنعت کشور، وجود دارد و نمی توان فقط به چند مورد اشاره داشت و به عبارت دیگر، صنعتگران و فعالان بخش تولید در همه زمینه ها با مشکل مواجه هستند.  
وی تصریح کرد: صنعت کشور، در حال حاضر، در همه زمینه ها با مشکلات بسیار و عدیده ای روبرو است و بیشتر این مشکلات، مربوط به مسائل بانکی است و بخصوص بانک های دولتی بیشتر از بقیه بانک های کشور برای صنعتگران ایجاد مشکل می کنند.
سلطانی افزود: بانک های دولتی با قوانین و مقررات دست و پاگیر، نفس تولید کشور را گرفته اند و هر صنعتگری که تعداد نیروهای بیشتری در اختیار داشته باشد بیشتر از بقیه فعالان بخش صنعت، درگیر مشکلات خواهد بود.  
این فعال بخش صنعت کشور در ادامه، بیان کرد: گروه صنعتی زر بیشتر از ۱۰ هزار نفر نیروی مشغول به کار دارد و در حال حاضر بانک توسعه صادرات در اقدامی عجیب این گروه صنعتی را در سر فصل معوق قرار داده است.

تامین سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات جدید بانکی، تنها مشکل پیش روی گروه صنعتی زر، نیست و بیشتر صنعتگران و فعالان بخش تولید کشور با این مشکل، مواجه هستند و بانک ها با صنعتگران تعامل و همکاری لازم را ندارند

تامین سرمایه در گردش مشکل جدی صنعتگران
بنیان گذار هلدینگ صنعتی زر در پاسخ به این پرسش که در زمینه تامین مواد اولیه با چه مشکلاتی روبرو هستید؟ به بازار، گفت: وقتی که صنعت کشور، درگیر مشکلات عدیده ای است و بیشتر این مشکلات مربوط به مسائل بانکی و تامین منابع مالی و سرمایه در گردش است به طبع آن، تولید کننده ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز نیز، با مشکل روبرو می شوند.
سلطانی اظهار داشت: گروه صنعتی زر که یک تولید کننده ملی است برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش با مشکلات عدیده ای روبرو است و یک بانک دولتی در اقدامی عجیب، این گروه صنعتی را در سر لیست معوقات بانکی قرار داده است و این بانک، می توانست حداقل شش ماه به معوقات بانکی این گروه صنعتی، برای پرداخت معوقات، تنفس دهد و در حال حاضر، تسهیلات بانکی جدید در اختیار این گروه صنعتی می گذاشت.
وی تاکید کرد: تامین سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات جدید بانکی، تنها مشکل پیش روی گروه صنعتی زر، نیست و بیشتر صنعتگران و فعالان بخش تولید کشور با این مشکل، مواجه هستند و بانک ها با صنعتگران تعامل و همکاری لازم را ندارند.
سلطانی در ادامه با اشاره به مشکلات بوجود آمده در بخش صنعت، بیان کرد: گروه صنعتی زر با مشکلات بسیاری روبرو است و این مشکلات بوجود آمده به دلیل کوتاهی بانک ها در پرداخت تسهیلات است و تمام دغدغه این گروه صنعتی، این است که مشکلات بوجود آمده باعث نشود که مجبور شویم در ماه های پایانی سال و نزدیک به ایام عید تعدیل نیرو داشته باشیم.

صنعتگران و تولیدکنندگان کشور در حال حاضر، با مشکلات و گرفتاری های بسیاری روبرو هستند و بانک های دولتی به جای اینکه در تلاش باشند که در خصوص تامین سرمایه در گردش با صنعتگران همکاری و تعامل داشته باشند از این موضوع، سر پیچی می کنند

آسیب رسانی بانک ها به بخش صنعت
بنیان گذار هلدینگ صنعتی زر در پاسخ به این پرسش که این گروه صنعتی، در حال حاضر، در بخش صادرات، فعالیت دارد؟ به بازار، گفت: وقتی که گروه صنعتی زر با مشکلات عدیده مالی روبرو است و موانع بسیاری در پیش روی این گروه صنعتی قرار گرفته است؛ همین موضوع، بر صادرات این گروه صنعتی تاثیر منفی گذاشته است و در حال حاضر، صادرات به خارج کشور، متوقف شده است.
سلطانی اظهار داشت: مشکلات بخش تولید و صنعت کشور و مشکلات جامعه، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است و بانک های دولتی متاسفانه به صنعت و تولید کشور، آسیب می رسانند.
وی در پایان، گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان کشور در حال حاضر، با مشکلات و گرفتاری های بسیاری روبرو هستند و بانک های دولتی به جای اینکه در تلاش باشند که در خصوص تامین سرمایه در گردش با صنعتگران همکاری و تعامل داشته باشند از این موضوع، سر پیچی می کنند.

کد خبر: ۶۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha