۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
عدم همخوانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قانون برنامه ششم توسعه
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

عدم همخوانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قانون برنامه ششم توسعه

طاهری، نماینده مردم زنجان، طارم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خیلی از معیارهای قانون پنج ساله ششم توسعه را رعایت نکرده و تناقض های زیادی با قانون برنامه دارد.

به گزارش بازار، «مصطفی طاهری» افزود: جدا از این یک کار مقایسه ای هم نسبت به میانگین ۱۰ ساله اخیر انجام شد تا معلوم شود روند درآمدی و هزینه ای بودجه در طول این سال ها به شکلی بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: اهالی خانه ملت نمره خیلی ضعیفی به لایحه بودجه دولت داد چون نسبت به میانگین ۱۰ ساله گذشته هم از وضعیت خوبی برخوردار نبود.

نماینده مردم زنجان، طارم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی موارد و مشکلات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را بسیار فراوان برشمرد و گفت: مجلس دو رویکرد برای این لایحه متصور بود.

وی افزود: رویکرد نخست اینکه کلیات لایحه بودجه رد شود چون با برنامه ششم توسعه و میانگین ۱۰ ساله همخوانی ندارد و رویکرد دوم این بود که لایحه مزبور را با همان شرایط قبول کند و بعد اصلاحات اساسی روی آن انجام دهد البته تا جائیکه امکان دارد.

طاهری بیان داشت: مجلس شورای اسلامی مسیر دوم را انتخاب کرد تا جائیکه بتوان اعداد و ارقام بودجه را در سطح کلان، درآمد ها و هزینه ها اصلاح کند.

وی ادامه داد: میزان فروش نفت و گاز پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای شرایط عادی است این در حالیکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ها قرار دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت بودجه را به گونه ای تنظیم کرده که گویی هیچ گونه مشکل اقتصادی در کشور وجود ندارد، یادآورشد: حتی بخشی از بودجه که به ظاهر وابسته به فروش نفت نیست باز هم بوی نفت می دهد.

کد خبر: ۶۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha