۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
ابلاغ طرح جهش تولید مسکن به دستگاه های اجرایی تا پایان سال
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

ابلاغ طرح جهش تولید مسکن به دستگاه های اجرایی تا پایان سال

کاشان - رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ابلاغ طرح جهش تولید مسکن به دستگاه های اجرایی تا پایان امسال خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه سفر به کاشان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات مردم و به خصوص جوانان تامین مسکن مورد نیاز آنهاست، اظهار داشت: در حالی که کشور نیاز به تولید یک میلیون مسکن در سال دارد فقط حدود یک سوم این  رقم در کشور تولید می شود.

عدم تعادل در عرضه و تقاضا سبب آشفتگی و نابسامانی بازار مسکن شده است
وی یکی از مهمترین راه های رفع مشکلات مسکن را در تناسب بین عرضه و تقاضا دانست و ابراز داشت: این عدم تعادل باعث شده است که آشفتگی و نابسامانی در این بازار شکل بگیرد هرچند برخی از تصمیمات و اتخاذ تصمیمات نادرست در این بازار نیز این شرایط را تشدید کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در مدت زمان کوتاه فعالیت خود بر تامین مسکن مردم و جوانان تاکید کرده است، تصریح کرد: پیشنهاد تصویب طرح جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی ارائه شده و پس از تصویب تا پایان سال به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه برای طرح های عمرانی در کشور اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است، ادامه داد: این اعتبار در مقابل نیاز ۷۰۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام در کشور مبلغ ناچیزی است و به همین دلیل از بخش خصوصی خواسته ایم که برای اتمام این پروژه ها با دولت مشارکت کند.

اولویت بندی اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام در کشور یک ضرورت است
رضایی کوچی با بیان اینکه اولویت بندی اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام در کشور یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید با یک برنامه ریزی درست برای پروژه های نیمه تمام عمرانی اولویت بندی مشخصی ارائه دهد.

وی همچنین بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده شهری را یک ضرورت دانست و بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون از جمعیت کشور در بافت های فرسوده ساکن هستند و طبق برنامه مشخص شده باید ۱۰ درصد از این بافت ها توسط دولت بازآفرینی می شد که این موضوع متاسفانه محقق نشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساکنین و متقاضیان بافت های فرسوده شهری از پرداخت هرگونه عوارض دریافت پروانه ساختمانی معاف شدند، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده و همکاری خوبی که دولت و شهرداری ها برای احیای باف فرسوده شهری دارند مشکلات موجود در این مناطق در سراسر کشور به زودی مرتفع شود.

کد خبر: ۶۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha