۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با تراش سنگ های قیمتی در همدان
معاون صنایع دستی استان همدان خبرداد:

جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با تراش سنگ های قیمتی در همدان

همدان - مظاهری، معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی با تراش سنگ های قیمتی در همدان خبر داد.

هاشم مظاهری در گفتگو با خبرنگار بازار از جذب ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی با تراش سنگ های قیمتی در همدان خبر داد و گفت: کارگاه گوهر تراشی حمید اسماعیلی در روستای شورین باسابقه دو سال فعالیت مستمر، بدون تعدیل نیرو در ایام شیوع کرونا نیز فعال بوده است.

مظاهری گفت: شاغلین این کارگاه سه نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم هستند که همگی تحت پوشش بیمه روستاییان عشایر و کشاورزان بوده و ماهیانه حدود ۵۰ کیلوگرم از سنگ‌های مختلف قیمتی و نیمه قیمتی را تراش می‌دهند. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این کارگاه نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال سرمایه را توسط سرمایه گذاران برای استان همدان جذب کرده است.

وی افزود: از جمله فعالیت های این مجموعه می‌توان به فرآوری مواداولیه و خام سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی داخلی و سفارشات ساخت برای سایر کشورهای همسایه اشاره کرد.

هاشم مظاهری گفت: این کارگاه در بهینه سازی و بالا بردن کیفیت مواد راف نیز فعال بوده و در آینده ای نزدیک تراش الماس و قابگیری با طلا ونقره نیز در این مجموعه راه اندازی خواهند شد.

کد خبر: ۶۸٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha