۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
برف و افت دما زنجان را فرا می‌گیرد/ آماده باش دستگاه‌های اجرایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برف و افت دما زنجان را فرا می‌گیرد/ آماده باش دستگاه‌های اجرایی

زنجان- با توجه به گزارش هواشناسی بارش برف و وزش باد شدید استان زنجان را فرا می‌گیرد و به تبع شاهد یخبندان و افت دما در استان خواهیم بود که در این میان اعضای ستاد عضو مدیریت بحران در آماده باش خواهند بود.

به گزارش بازار، طی دی ماه در استان زنجان بارشی رخ نداد ولی از بهمن ماه بارش برف استان را فرا می گیرد و به تبع این بارش ها با کولاک همراه خواهد بود که باید تمهیدات ایمنی مورد توجه قرار گیرد. 

با توجه به بارش برف احتمال وقوع کولاک در گردنه های کوهستانی استان وجود دارد که در این میان رعایت تمهیدات ایمنی باید در دستور کار قرار گرفته و مردم در بلندی ها تردد نکنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با توجه به گزارش هواشناسی سامانه جدیدی وارد استان زنجان می شود، گفت: در این میان هواشناسی استان هشدار نارنجی داده است. 

صفی الله کرامتی اظهار کرد: با توجه به بارش برف وقوع کولاک در گردنه های کوهستانی استان حاکم می شود و مردم نباید در ارتفاعات و بلندی ها تردد نکنند. 

بارش ۲۰ میلی متری در برخی از مناطق زنجان 
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه وزش باد شدید براستان زنجان حاکم خواهد شد، تاکید کرد: طی روزهای گذشته شاهد وزش باد با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت در استان بودیم که خوشبختانه خسارتی به دنبال نداشته است و تا روز یکشنبه هم وزش باد شدید در استان تداوم دارد. 

کرامتی ابراز داشت: به اداره ورزش و جوانان استان اعلام شده از اعزام کوهنوردان به کوهنوردی خود داری کنند. 

وی با بیان اینکه بارش برف در شهرستانهای ایجرود، ماهنشان، خدابنده و طارم ۱۵ تا ۲۰ میلی متر خواهد بود، گفت: به تمام اعضای عضو ستادمدیریت بحران و فرمانداران اعلام شده که برای مقابله با هر گونه حادثه در آماده باش باشند.  

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به دهیاران و شهرداران و راهداری استان اعلام شده نسبت به برف روبی جاده ها و راههای روستایی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند. 

کرامتی همچنین از وقوع یخبندان طی چند روز آینده در استان خبر داد و افزود: کشاورزان و گلخانه داران تمهیدات گرمایشی و ایمنی را مد نظر قرار دهند.

وقوع یخبندان در استان زنجان 
در ادامه مدیرکل هواشناسی استان زنجان به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و بیان داشت: آسمان استان ابری بوده و از بعد از ظهر امروز بارش برف استان را فرا می‌گیرد و تا روز یکشنبه ادامه دارد. 

محمد رضا رحمان نیا با بیان اینکه با توجه به بارش برف احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های کوهستانی استان وجود دارد، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در بلندی ها تردد نکنند و از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند. 

وی از وقوع وزش باد شدید در استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به وقوع وزش باد شدید شهروندان در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند و دامداران و گلخانه داران تمهیدات ایمنی را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان به صورت محسوسی کاهش یافته و هوا سرد می‌شود و شاهد یخبندان در استان خواهیم بود.

دامداران دام خود را جای مناسب منتقل کنند 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در این خصوص گفت: با توجه بارش برف وقوع کولاک و کاهش محسوس دما و یخبندان کشاورزان در استان تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی را مد نظر قرار دهند. 

جوادتاراسی می گوید: گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دما به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند و محافظت از ماشین آلات، تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و انبارها، محافظت از نهال‌ها و درختان جوان مد نظر قرار گرفته و دامداران در برابر سرما دام خود را به جای مناسب منتقل کنند.

وی افزود: کشاورزان از استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده ها خودداری کنند و عایق بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلنی‌ها، شکستن یخ آب سطح استخرها در مناطق سردسیر را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر: ۶۸٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha