۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کاهش ۴۰ درصدی فروش بستنی در اصفهان/محدودیت زمانی برای فعالیت اصناف برداشته شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کاهش ۴۰ درصدی فروش بستنی در اصفهان/محدودیت زمانی برای فعالیت اصناف برداشته شود

اصفهان – رنجبر، رئیس اتحادیه تولید و فروش بستنی اصفهان گفت: فروش بستنی در اصفهان با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو شده است.

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ واحد صنفی صنفی پروانه دار تحت پوشش صنف تولید و فروش بستنی اصفهان فعالیت دارد، اظهار داشت: به همین اندازه نیز پروانه واحد صنفی در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی تاخیر در صدور مجوز فعالیت برای واحدهای صنفی تحت پوشش ایرادات بهداشتی است که حتی بعد از برطرف کردن نیز زمان بر است، افزود: حدس ما این است که تعداد بازرسان مرکز بهداشت برای بررسی روند پروانه‌ها محدود است.

رئیس اتحادیه تولید و فروش بستنی اصفهان با بیان اینکه به صورت میانگین در هر یک از واحدهای صنفی تحت پوشش تولید و فروش بستنی اصفهان ۶ نفر فعالیت دارند، ابزار داشت: باید توجه داشت که نه تنها د بحران کرونا در این واحدها اشتغال زایی نداشتیم تعدیل نیرو نیز وجود داشت.

لغو ۳۰ مجوز فعالیت تولید و فروش بستنی در اصفهان
وی با اشاره به لغو مجوز ۳۰ واحد صنفی تولید و فروش بستنی در اصفهان طی یک سال اخیر گفت: در این زمینه باید توجه داشت که پرداخت هزینه بدون داشتن درآمد منجر به این امر شده است.

رنجبر با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنفی تولید و فروش بستنی در اصفهان اجاره‌ای هستند، اضافه کرد: هزینه‌های اجاره این مراکز بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه نوسانات دلار در زمینه مواد اولیه افزودنی و به ویژه کاکائو نقش داشته  است، گفت: در زمینه مواد اولیه دیگر نیز سه بار افزایش قیمت شیر و خامه برای واحدهای صنفی تولید بستنی آزار دهنده بوده است.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت بستنی
رئیس اتحادیه تولید و فروش بستنی اصفهان با بیان اینکه علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه ۱۰ درصد افزایش قیمت بستنی رادر سال جاری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، ادامه داد: همه توان ما این بوده است که این افزایش قیمت بر روی فروش تاثیر نگذارد.

وی با اشار به کاهش ۴۰ درصدی فروش بستنی در اصفهان ابراز داشت: یکی از چالش‌های واحدهای صنفی فروش بستنی محدودیت زمانی در نظر گرفته برای این واحدها است که ضروری است به ویژه در ایام نوروز و تابستان این محدودیت برداشته شود.

کد خبر: ۶۸٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha