۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تخصیص سهمیه روغن خوراکی به گلستان
رئیس صمت گلستان خبر داد:

تخصیص سهمیه روغن خوراکی به گلستان

گرگان- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان از تخصیص سهمیه روغن خوراکی به استان خبر داد و گفت: برش شهرستانی ۷۰۰ تن روغن مشخص شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گلستان، حسین طلوعیان اظهار کرد: سرانه مصرف تخم مرغ مردم استان روزانه حدود ۶۰ تن است که در صورت تأمین این میزان تخم مرغ از سوی تولید کنندگان، کمبودی در بازار استان نخواهیم داشت.

وی گفت: طی توافق اولیه ای که با سازمان جهاد کشاورزی استان در ابتدای دی ماه سال جاری داشتیم قرار بود روزانه ۳۵ تن تخم مرغ توسط تولید کنندگان استان جهت توزیع در سطح بازار استان تحویل این سازمان شود.

به گفته طلوعیان، البته طی دو روز گذشته واحدهای تولیدی استان به تعهداتشان عمل کرده‌اند و خوشبختانه در زمینه توزیع تخم مرغ شاهد وضعیت مناسبی در سطح استان بودیم و امیدواریم با تداوم این روند از این مشکل عبور کنیم.

وی همچنین گفت: متأسفانه ۹۰ درصد روغن خوراکی مصرفی کشور وارداتی است و نیاز به ارز دولتی دارد و از طرفی ترخیص این کالا از گمرک و حمل و نقل آن زمان بر است.

طلوعیان اضافه کرد: بر اساس برشی که ستاد تنظیم بازار کشور برای استان‌ها مشخص می‌کند روغن به استان‌ها اختصاص داده می‌شود و متأسفانه طی یک ماه اخیر کل روغنی که از این طریق و همچنین از طریق شرکت‌های پخش در استان توزیع شده تنها ۱۲۰ تن بوده این در حالی است که نیاز استان بر اساس سرانه سالانه هر نفر (۱۸ کیلوگرم)، حدود سه هزار تن است.

وی گفت: با عنایت به اختصاص جدید سهمیه استان، برش شهرستانی ۷۰۰ تن روغن را مشخص کردیم که طی روزهای آتی در سطح استان توزیع خواهد شد.

بنا به اظهار طلوعیان، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، من بعد قرار است روغن‌های موجود در کارخانجات استان در خود استان توزیع شود و امیدواریم با اجرای این مصوبه و تداوم آن مشکل مردم استان در زمینه روغن خوراکی هم حل شود.

کد خبر: ۶۸٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha