۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
افزایش ۷۳ درصدی اعتبارات خدمات عمومی در شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افزایش ۷۳ درصدی اعتبارات خدمات عمومی در شهرهای جدید

بوشهر- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: سال گذشته اعتبارات هزینه‌شده در شهرهای جدید از محل خدمات عمومی ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله طاهرخانی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در عالی‌شهر استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه ارتباط بین شهرهای جدید و شهرهای مادر طرح‌های مهمی را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در سال آینده توسعه ارتباط ریلی شهرهای جدید با شهرهای مادر را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار داریم و اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از مترو هشتگرد - کرج به عنوان ادامه خط ۵ مترو تهران، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم مترو بهارستان - اصفهان را به سرانجام برسانیم.

وی در مورد ارتباط ریلی بوشهر - عالی‌شهر نیز بیان کرد: این پروژه در دست مطالعه است. بخشی از پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی یا راه‌آهن اجرا می‌شود. مطالعات این طرح نهایی شده است و باید با شرکت راه‌آهن هماهنگ کنیم تا این پروژه نیز در دستور کار قرار گیرد.

طاهرخانی با اشاره به افتتاح دو مدرسه و کانون فکری در عالی‌شهر، افزود: همچنین توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت یکی از اولویت‌های ما در شهر جدید عالی‌شهر است تا در زمینه آموزشی و درمانی بالاتر از استاندارهای کشور قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به احداث ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید طی سه سال اخیر خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه‌شده در شهرهای جدید از محل خدمات عمومی سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد.

کد خبر: ۶۸٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha