۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
واکنش های شدید آلرژیک به واکسن مدرنا | کالیفرنیا استفاده از مدرنا را تعلیق کرد
ایل جورناله ایتالیا مطرح کرد:

واکنش های شدید آلرژیک به واکسن مدرنا | کالیفرنیا استفاده از مدرنا را تعلیق کرد

کالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، بنا به اعلام ادارۀ بهداشت عمومی کالیفرنیا کسانی که واکسن شرکت مدرنا را دریافت نموده اند، یک واکنش شدید آلرژیک در دورۀ مشاهدۀ استاندارد بروز دادند. بدین ترتیب مقامات بهداشتی این ایالت خواستار تعلیق این واکسن ضدکووید گردیدند.

این هشدار از سوی «اریکا اس پن»، همه گیرشناس دریافت گردید. وی اعلام کرد که تعدادی از واکنش های آلرژیک بیشتر از حد معمول مشاهده گردید. در این میان طرح های مربوط به پویش واکسیناسیون همچنان در این ایالت ادامه می یابند.

حتی پارک تفریحات دیسنی لند که از ماه مارس تعطیل شده بود، قرار است به بزرگترین مرکز واکسیناسیون ضد کووید ایالت کالیفرنیا تبدیل شود.

قارۀ آسیا نیز از نظر بهداشتی با وضعیت دشواری روبروست. تعداد بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان بستری بوده و با وضعیت شدیدی روبرو هستند، بسیار افزایش یافته است. آمارهایی که روز گذشته مقامات بهداشتی این کشور منتشر کردند از شیب صعودی کرونا در سراسر کشور حکایت دارند.

در پایتخت این کشور که تعداد افراد بستری بر اثر کووید ۱۵۹۲ نفر بوده، نظام بهداشتی نزدیک به سقوط است زیرا تقریباً ۱۰۰ درصد مکان های بستری در دسترس هم اکنون اشغال شده اند.

از استرالیا نیز علی رغم پویش های واکسیناسیونی که در سراسر جهان آغاز شده است، خبر بسته شدن احتمالی مرزها به روی مسافران خارجی برای کل سال ۲۰۲۱ دریافت گردیده است.

برندان مورفی، مقام ارشد درمانی این کشور  گفت که علی رغم اینکه بخش اعظم مردم واکسینه شده اند، ما نمی دانیم که این امر مانع انتقال این ویروس خواهد شد یا خیر و احتمال دارد که تدابیر مربوط به قرنطینه تا مدتی همچنان به قوت خود باقی بماند.

کد خبر: ۶۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha