۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
۱۲ محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس رونمایی شد
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

۱۲ محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

پردیس- ۱۲ محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بعد از ظهر سه شنبه و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ۱۲ محصول دانش بنیان در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

امروز سرمایه کشور مغز و دانش جوانان است
معاون اول رییس جمهور در حاشیه این دیدار در جلسه ای که با حضور هیات امنا پارک فناوری پردیس برگزار شد، طی سخنانی گفت: باید موانع پیش روی پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها در کشور شناسایی و رفع شوند، برخی از این موانع، موانع مادی نیست بلکه سو تفاهم‌هایی است که تبدیل به مسأله شده و لازم است با دستگاه‌های مسئول مذاکره و این مسائل حل و فصل شود.

جهانگیری مجموعه فعالیت‌های دانش بنیان و حضور جوانان خلاق در کارخانه فناوری این پارک را حامل این پیام به جامعه دانست، که امروز بزرگ ترین سرمایه مغز و دانش جوانان است که برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند و افزود: به همین دلیل است که جهت گیری اصلی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر دستگاه‌های متولی این است که شرایطی فراهم کنند تا تحولات علمی کشور با تحولات علمی دنیا سازگاری داشته باشد و دانش در کشور به ارزش افزوده تبدیل شود تا جامعه آن را لمس کند.

یکی از مهمترین موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان بروکراسی اداری است
وی پارک‌های علم و فناوری را نهادهای واسط مناسبی دانست، که از یک سو به تولید علم و فناوری اهتمام دارند و از طرف دیگر به بازار و جامعه متصل هستند و گفت:  در همین چند سال اخیر که جهت گیری دولت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بوده و یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن اقتصاد است، تعداد شرکت‌های دانش بنیان و میزان فروش محصولات آنها از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

جهانگیری با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی جوانان در حین بازدید از پارک علم و فناوری پردیس افزود: یکی از مهمترین موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان بروکراسی اداری است که متأسفانه همواره در کشور به عنوان معضلی پیش روی سرمایه گذاران بوده است و این مشکل برای شرکت‌های دانش بنیان به مراتب پیچیده‌تر است که لازم است مقررات و آئین نامه‌های اداری متناسب با شرایط امروز کشور اصلاح و موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان برطرف شود.

محصولاتی که با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی شد، عبارتند از :
۱- شرکت «ویرا سلامت اسرا» اپلیکیشنی به نام «اینفود» با هدف اصلاح الگوی تغذیه‌ای کشور و انتخاب سالم مواد غذایی تولید کرده است. این گروه با طراحی و تولید اینفود، تلاش کرده است تا به کاربر در انتخاب فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، مکمل‌های دارویی و غذایی کمک کند.

۲- تیم «رو رو» یک سامانه هوشمند اجاره دوچرخه، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی بدون ایستگاه طراحی و تولید کرده است.

۳- «سگمنتینو» یک سرویس اتوماسیون بازاریابی به وسیله هوش مصنوعی است که توسط شرکت «توسعه راهکارهای هوشمند تکوین» تولید شده است. این نرم‌افزار به کسب و کار ها کمک می‌کند که با استفاده از کانال‌های های مختلف، ارتباط موثرتری با مشتریان خود داشته باشند.

۴- «ماینو» ابزاری بومی و طراحی شده توسط شرکت «رمز پرداز زنجیره بلوک» است، که بر اساس نیازهای کاربران ایرانی برای استخراج رمزارز در داخل کشور، تولید شده است.

۵- تیم «سیس نی نی» پلتفورمی ویژه محصولات مورد نیاز کودک و والدین با همین نام تولید کرده است. این وبسایت و اپلیکیشن از چندین بخش در حوزه‌های «دانستنی‌ها و مقالات»، «ویدئوهای آموزشی»، «آگهی‌»، «سرگرمی» و «ارسال و تحلیل نقاشی کودکان» تشکیل شده است.

۶- تیم «لیتیوم» خدمات نوآورانه‌ دیجیتال در حوزه بیمه و سلامت ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، این خدمت ارزیابی ریسک در حوزه درمان و عمر برای شرکت‌های بیمه را ارائه می کند.

۷- «فیورگجت» ابزارک پوشیدنی برای پایش پیوسته دمای بدن است. این ابزارک با چسبیدن به زیر بغل یا کشاله ران دمای بدن را اندازه گیری و ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک می‌گذارد. در صورتی که دما از مقادیر آستانه عبور کند ابزارک شروع به ارسال هشدار می‌کند.

۸- «سیواپ» یک اپلیکیشن ارائه خدمات مراقبتی به سالمندان تنها است . همچنین سالمندان در مواقع اضطراری می‌توانند با استفاده از گجت‌های سیواپ درخواست کمک برای خانواده خود ارسال کنند.

۹- استارتاپ «مجیکاردیو» با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر و هوش مصنوعی، اطلاعات نوار قلب ECG بیماران را استخراج کرده و وجود آریتمی‌های مختلف را در بستر اپلیکیشن به پزشک اطلاع می‌دهد. مجیکاردیو در آینده قصد دارد با ایجاد پلتفرمی جامع، ارتباط بین بیمار و پزشک را تسهیل کند.

۱۰- شرکت «پپی دیگر» تولید کننده یک سامانه تحلیل و آنالیز شبکه‌های اجتماعی است. این سامانه می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارها، تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی به جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها بپردازد.

۱۱- «زی‌رو» موتور سیکلت برقی با مدل حمل و نقل اشتراکی برای رفت و آمد درون شهری است. زی‌رو دسترسی همگانی به موتورسیکلت‌های برقی در سطح شهر را فراهم می‏‌کند. زی‌رو مسؤولیت تهیه٬ نگهداری و شارژ موتورهای برقی را به عهده می‏‌گیرد.

۱۲- شرکت «نیکسی» یک سرویس تشخیص ماسک صورت، ساخته است. در این سرویس با استفاده از دوربین‌های IP و مدار بسته موجود در محیط و به کارگیری بینایی ماشین، افراد بدون ماسک تشخیص داده می‌شوند.

کد خبر: ۶۸٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha