۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۹۹.۷ درصد روستاهای کرمان برق‌رسانی شده‌اند
استاندار کرمان:

۹۹.۷ درصد روستاهای کرمان برق‌رسانی شده‌اند

کرمان- استاندار کرمان از برق‌رسانی به ۹۹.۷ درصد روستاهای استان کرمان و در حال تکمیل بودن برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، در هفته سی و هفتم پویش هر هفته - الف - ب - ایران و ارتباط ویدئو کنفرانس زینی‌وند استاندار کرمان با اردکانیان وزیر نیرو، پروژه‌های نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی کرمان و برق‌رسانی به ۱۱ روستای استان با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

برای برق‌رسانی به ۱۱ روستا با ۱۲۸ خانوار جمعیت، اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه شده و نیروگاه ۶ مگاواتی کیانیرو شهرک صنعتی خضرا کرمان نیز با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران کرمان احداث شده است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این آیین از برق‌رسانی به ۹۹.۷ درصد روستاهای استان کرمان و در حال تکمیل بودن برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت استان خبر داد.

وی از همکاری صنایع در کنترل مصرف انرژی تقدیر کرد و افزود: در حوزه مدیریت مصرف انرژی کارگروهی در استان به مسئولیت معاونت عمرانی شکل گرفته و به خوبی مدیریت انرژی در حال انجام است.

استاندار کرمان با بیان اینکه ۴۱ درصد مصرف برق استان در بخش صنعتی است، عنوان کرد: تراز مصرف و تولید استان مساوی است، اما با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای استان در حوزه صنعت و معدن به ویژه جنوب، نیاز به تولید برق بیشتر دارد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در حاضر ۵ هزار و ۲۳۷ روستا معادل ۹۹.۷ درصد روستاهای استان کرمان برق‌دار هستند، گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان برق‌رسانی شده و یا در حال تکمیل است.

استاندار کرمان ابراز داشت: منطقه کرمان در منطقه طلایی تابش خورشید قرار گرفته است و هم برنامه‌های زیادی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان داشت و هم اینکه مرکز تبادل انرژی در جنوب شرق کشور است و توجه جدی وزارت نیرو را می‌طلبد.

زینی‌وند بیان داشت: در حوزه آب و برق توجه جدی به استان شده و با تداوم آن ضمن خودکفایی در حوزه انرژی، امکان صادرات و مرکزی برای تولید برق به دیگر استان‌ها می‌تواند باشد.

استاندار کرمان همچنین به آمادگی استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه انرژی‌های خورشیدی نام برد و افزود: برای واگذاری زمین و صدور مجوز در این زمینه استان نهایت همکاری را خواهد داشت.

کد خبر: ۶۸٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha