۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
صادرات گل با مشکل جدی روبرو است
رئیس انجمن گل رز ایران:

صادرات گل با مشکل جدی روبرو است

مشهد- رئیس انجمن گل رز ایران گفت: در حال حاضر، صادرات گل به شکل رسمی بسیار محدود است و لذا این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکل اساسی روبرو کرده است.

مهدی سمنگانی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: متأسفانه روزانه مقداری گیاه به غیر از شاخه های بریده تا لب مرز عراق برده می‌شود و بدون پر کردن اظهارنامه مالیاتی به‌صورت کامیونی صادرمی شود.

وی بابیان اینکه آمارهایی که از سوی گمرک مبنی بر صادرات گل به کشورهایی مانند ویتنام تاکنون ارائه‌شده مربوط به صادرات گل محمدی بوده است یادآور می‌شود: این گل جزو گیاهان دارویی دسته‌بندی می‌شود و متأسفانه در آمارها جزو گیاهان زینتی آورده شده است.

وی افزود: بیشترین میزان صادرات ما در سال‌های گذشته به کشور ترکمنستان بوده که با شیوع کرونا و انسداد مرز صادرت گل به این کشور متوقف شد.

سمنگانی بابیان اینکه تولیدکنندگان نمی‌توانند گلخانه را تعطیل کرده و پس از رونق گرفتن بازار به تولید بازگردند اظهار کرد: متأسفانه عمر گل خیلی کوتاه بوده و همان‌طور که در ایام نوروز مجبور شدیم تا محصولاتمان را خوراک دام کنیم در حال حاضر نیز مشتری برای خرید گل وجود ندارد.

سمنگانی ابراز کرد: این در حالی است که فقط در سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار از صادرات گل درآمد ارزی کسب داشتیم اما در حال حاضر تمامی تولیدکنندگان به مرز ورشکستگی رسیدند.

کد خبر: ۶۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha