۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
 دستیابی ایران به خودکفایی پایدار گندم / مشکلات مربوط به خرید و نرخ گذاری گندم رفع شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور مطرح کرد

دستیابی ایران به خودکفایی پایدار گندم / مشکلات مربوط به خرید و نرخ گذاری گندم رفع شود

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: خوشبختانه ایران در تولید گندم به مرز خودکفایی پایدار رسیده که جای بس افتخار و مباهات دارد.

به گزارش بازار، «عطاالله هاشمی» افزود: بحث گندم سوای سایر محصولات کشاورزی، صنعتی و غیره است چون حد بسیار زیادی از امنیت غذایی کشور به این محصول راهبردی وابسته است.

وی اظهارداشت: بطورکلی طی سالیان گذشته مدیریت خوبی در راستای خودکفایی پایدار تولید گندم در کشور انجام شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: این موفقیت مرهون تجربیات و تلاش های خستگی ناپذیر کشاورزان و همینطور کمک و هدایت کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: امروز بحث ناپایداری تولید گندم در کشور مطرح نیست بلکه بحث ناپایداری خرید در این حوزه مطرح است.

هاشمی بیان داشت: خودکفایی پایدار تولید گندم از سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلاتی در بحث خرید و قیمت گذاری گندم در کشور پیش آمده است، گفت: این اذهان را مشوش می کند که مملکت در تولید گندم مشکل دارد و باید دست نیازبسوی سایر کشورها برای خرید دراز کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور افزود: امید می رود کارگروهی که برای قیمت گذاری محصولات مشمول خرید تضمینی با طرح دو فوریتی مجلس ایجاد شده این مشکل هم برطرف شود.

وی با اعلام اینکه بازارهای بین المللی گندم و غلات همیشه دچار نوسان هستند، اظهارداشت: امنیت غذایی کشور تا حد زیادی به گندم وابسته است از اینرو باید این محصول راهبردی را در داخل البته با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی تولید و تامین کرد.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط حاضر این امر به همت کشاورزان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در کشوراتفاق افتاده و گندم بیش از نیاز در داخل تولید می شود.

وی یادآورشد: بطورکلی با افزایش راندمان تولید در واحد سطح حتی با کاهش سطح زیر کشت می توان به این مهم دست یافت و دست نیاز به بازارهای بین المللی دراز نکرد.

کد خبر: ۶۸٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha