۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
ثبت نام در سجام برای دریافت سود سهام عدالت الزامی نیست
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان:

ثبت نام در سجام برای دریافت سود سهام عدالت الزامی نیست

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به ثبت نام سجام نیست، گفت: کاهش ارزش سهام عدالت دائمی نیست.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طبق ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی شورای عالی بورس، افرادی که شماره شبا و تلفن همراه آنها از طریق یکی از شعب بانک‌های کشور احراز شده دیگر برای دریافت خدمات از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و شرکت سرمایه گذاری بورس نیاز به ثبت نام سجام و احراز هویت مجدد ندارند.

وی افزود: افرادی که طی سه سال گذشته به شماره شبای آنها سود واریز شده و شماره حساب آنها فعال است نیازی به ثبت نام سجام برای دریافت سود ندارند و در کل برای افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و شماره شبا یا شماره تلفن آنها مشکل دارد، این افراد چون فعلاً تنها راه اصلاح شبا انجام سجام است باید حتما سجام را انجام بدهند.

ثبت نام در سامانه سجام الزامی نیست
وی با بیان اینکه ۴۶ درصد افراد در استان لرستان روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شماره شبایی را که سال‌های قبل، سهامدارن ثبت کرده اند سودشان را به همان شماره حساب شبا واریز می کنند و اصلا دیگر نیازی برای ثبت نام سجام برای دریافت سود ندارند.

امینی‌خواه با بیان اینکه ثبت‌نام‌ سجام اصلاً محدودیت زمانی ندارد و افراد می توانند در هر زمان برای ثبت نام سجام اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مبلغ سود برای سهام‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی مشخص نیست.

وی بیان کرد: مبلغ این سود هر سال یکبار و بعد از پایان سال مالی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به حساب صاحبان سهام واریز می‌شود، در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری استانی منتظر واریز سود از طرف شرکت‌های سرمایه پذیر هستند که پس از آن بتوانند با تصویب میزان پرداختی سود توسط مجمع، آن را به حساب سهامداران غیرمستقیم واریز نمایند.

کاهش ارزش سهام عدالت دائمی نخواهد بود
امینی‌خواه گفت: پرداخت سود امسال بستگی به این دارد که کارخانه ها سود را چه زمانی واریز کنند چون کارخانه ها در طول سال دو سال مالی که شهریور و اسفندماه است دارند؛ از طرفی بعد از پایان سال مالی شان که مجمع تشکیل می‌شود چه برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند و چه کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند تا ۸ ماه بعد از پایان سال مالی فرصت دارند که سود مالی را برای مردم واریز کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان در پاسخ به سوالی مبنی بر «آیا امکان ثبت نام مجدد برای جاماندگان سهام عدالت وجود دارد»، افزود: در حال حاضر طرحی در کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس به هیئت رئیسه تقدیم شده در صورتی که این طرح در صحن مجلس رأی بیاورد و شورای نگهبان آن را تایید کند ثبت‌نام جاماندگان قابل انجام است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کل کشور سهام عدالت دارند که حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه هستند، عنوان کرد: هرگونه تغییر و کاهش ارزشی که در سهام عدالت اتفاق افتاده است تحت تاثیر اثرات کلی بازار بورس بوده و به عملکرد شرکت‌های استانی اصلاً ارتباطی ندارد.

امینی‌خواه تصریح کرد: متأسفانه سهام استانها با قیمت‌های متفاوتی مورد معامله قرار گرفته و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه عدالت را رعایت نکرده‌اند به طوری که نماد برخی استان‌ها برای هر سهم با قیمت بالای ۲۳۰ تومان و برخی استان‌ها با قیمت زیر ۱۰۰ تومان بازگشایی شد که ما اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده‌ایم.

وی بیان کرد: وضعیت بورس تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد ولی قطعاً کاهش ارزش سهام عدالتی که مشاهده می کنیم دائمی نخواهد بود.

کد خبر: ۶۸٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha