۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان لرستانی/ ۱۱ هزار نفر قالیباف بیمه می‌شوند
سرپرست سازمان صمت لرستان:

پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان لرستانی/ ۱۱ هزار نفر قالیباف بیمه می‌شوند

لرستان- رازانی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان لرستانی گفت: ۱۱ هزار نفر از قالی بافان به صندوق بیمه اجتماعی معرفی شدند.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از مجموع ۲۳ هزار نفر بافندگان فرش استان، سه هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اند که سالانه بیش از ۱۳ هزار متر مربع فرش دستباف تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط ۱۵ درصد فرش بافان لرستانی بیمه هستند، افزود: تلاش می‌کنیم با بیمه کردن ۱۱ هزار نفر دیگر، تعداد بیمه شدگان را به ۶۳ درصد برسانیم تا قالیبافانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند بتوانند از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در این نوع بیمه، قالی بافان سه نوع خدمت اصلی شامل مستمری در دوران بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را دریافت خواهند کرد.

وی تعداد بافندگان دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بافندگان لرستانی در ۹ ماهه نخست امسال، ۹ هزار و ۶۲ مترمربع تولید داشته‌اند.

رازانی تصریح کرد: مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با سود چهار درصد از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جذب شده که ۱۷ کارگاه تولیدی از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی طرح‌های زودبازده با سود ۱۸ درصد به ۶۵ واحد تولیدی شامل رنگرز، طراح، شرکت های تعاونی و تولید کننده اعطا شد که بازپرداخت این تسهیلات پس از شش ماه تنفس آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۶۸٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha