۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
آیا بایدن تحریمهای ترامپ علیه ایران را لغو خواهد کرد؟
رسانه بحرینی عنوان کرد

آیا بایدن تحریمهای ترامپ علیه ایران را لغو خواهد کرد؟

بایدن در روزها و ماههای نخست ریاست جمهوری خود به ترمیم و بازسازی داخلی کاخ سفید پس از شکاف اخیر که انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرد؛ مشغول خواهد شد.

بازار؛ گروه بین الملل: یک رسانه بحرینی در تحلیلی نوشت: بسیاری از تحلیلگران معتقدند که بایدن در روزها و ماههای نخست ریاست جمهوری خود به ترمیم و بازسازی داخلی کاخ سفید پس از شکاف اخیر که انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرد و حمله به ساختمان کاپیتال در ششم ژانویه مشغول خواهد بود.

در نتیجه پرونده ایران تا حدودی به تاخیر خواهد افتاد و نیز موضع آن در قبال تحریمهایی که ترامپ علیه گروههای تروریستی تحمیل کرد، به تاخیر خواهد افتاد. ولی جناح چپگرا و سوسیالیست لیبرال حزب دموکرات، در راستای لغو تمام تصمیمات و تحریمهای اقتصادی تحمیل شده از سوی ترامپ علیه ایران و همچنین گروههای تروریستی در منطقه گام برخواهد داشت.

آیا بایدن تحریمهای ترامپ علیه ایران را لغو خواهد کرد؟

دولت آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه برخی افراد و مجموعه های ایرانی مرتبط با بخش سلاح تحمیل کرد، این در حالی است که سپاه پاسداران ایران، رزمایش نظامی برگزار کرد که طی آن به شلیک تعداد موشک بالستیک و پهپاد پرداخت.

همچنین واشنگتن طی روزهای اخیر طبقه بندی برخی گروههای مسلح در منطقه به عنوان سازمانهای تروریستی و اعمال تحریمها علیه رهبرانشان از جمله حوثی های یمن و فالح الفیاض رئیس حشد شعبی را اعلام کرد.

ولی سئوال مهمی که مطرح می شود، این است که آیا دولت آینده به ریاست بایدن وابسته به حزب دموکرات به این تصمیمات و تحریمهایی که ترامپ و وزارت خارجه آمریکا در آخرین روزهای ریاست ترامپ تحمیل کرد، پایبند خواهد بود؟

اگر دولت بایدن تحریم‌هایی که ترامپ علیه گروه‌هایی اعمال کرد، حفظ کند، این مساله سبب ادامه اقتدار آمریکا در جهان می‌شود، اما اگر همه این تحریم ها لغو شود، معنایش این است که بایدن در سناریویی حرکت خواهد کرد که اوباما رئیس جمهور اسبق در پیش گرفته بود و این مساله فجایع سیاسی برای کشورها منطقه به همراه خواهد داشت و این مساله سئوال دیگری را مطرح می کند که موضع دولت بایدن در قبال مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای ایران چگونه است؟ آیا به توافقی که ترامپ از آن خارج شد، بازخواهد گشت؟ موضع آتی واشنگتن در قبال گروههای مورد حمایت ایران یا ترکیه چگونه خواهد بود؟

کد خبر: ۶۸٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha