۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
پرداخت ۲۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان همدان
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان همدان

همدان - مالمیر، مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از مهیا شدن شرایط پرداخت دو هزار و ۲۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان همدان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار از مهیا شدن شرایط پرداخت دو هزار و ۲۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان همدان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد.

وی اظهار کرد: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع‌دستی وزارت مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آن‌ها در سطح پایینی قرار داشته و در ایام شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند، این لیست تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: بر همین اساس دو هزار و ۲۱۰ میلیون ریال در قالب کمک‌های بلاعوض روستایی و شهری به ۲۷ صنعتگر استان همدان پرداخت خواهد شد.

مالمیر گفت: این کمک‌ها از مبلغ ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال کمک‌های بلاعوض، متغیر است.

مالمیر اضافه کرد: این کمک‌ها در شهرستان همدان هفت مورد، تویسرکان و ملایر هرکدام پنج مورد، بهار و نهاوند سه مورد، رزن، اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ یک مورد خواهد بود.

تصویب ۱۲طرح گردشگری در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان همچنین از تصویب ۱۲طرح گردشگری در کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری این مجموعه خبر داد و گفت: ۱۲ طرح احداث و تبدیل تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۹۵ نفر به تصویب کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری استان همدان رسید.

مالمیر گفت: کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده جامعه هتلداران استان، نماینده جامعه سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌های بین‌راهی، نماینده جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برگزار شد.

وی گفت: طرح‌های مصوب شده شامل دو طرح هتل،سه طرح مجتمع گردشگری، دو طرح سفره‌خانه سنتی، یک طرح مرکز سرگرمی تفریحی، یک طرح اقامتگاه سنتی و سه طرح اقامتگاه بومگردی است که به‌زودی به اجرا درمی‌آیند.

حمام سنگی «چارلی» نیازمند مرمت و بازسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان به وضعیت ثبت ملی حمام سنگی «چارلی» نیز اشاره کرد و گفت: حمام سنگی در روستای چارلی مشابه حمام سنگی باشقورتران است و از مصالح کاملاً بومی در ساخت این بنا استفاده‌شده اما نیازمند مرمت و بازسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

مالمیر گفت: در این بنا از سنگ‌های موجود در منطقه برای جداره و طاق‌های بنا استفاده‌شده و به‌احتمال‌زیاد قدمت این بنا به دوره‌های اواخر تیموری و صفویه برمی‌گردد.

وی بابیان اینکه حمام سنگی چارلی شامل ورودی پله‌ها، سرد بینه، هشتی‌ها، گرم بینه، خزینه سرد و گرم، آب‌نما ،فضاهای جانبی وتون خانه است، گفت:  این حمام به دلیل عدم استفاده در طول سالیان گذشته تخریب و قسمت طاق‌های سرد بینه و گرم بینه آسیب‌دیده که نیازمند اعتباری نزدیک به سه میلیارد ریال برای مرمت است.

کد خبر: ۶۸٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha