۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کاهش حمایت‌های دولت از بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

کاهش حمایت‌های دولت از بازار سرمایه

قدوسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت باید با حمایت‌های خود و تزریق نقدینگی، نگرانی سهامداران را کاهش دهد و از بازار حمایت کند.

به گزارش بازار، نوید قدوسی درباره دلایل ریزش بازار سرمایه افزود: بدلیل مدیریت نامناسب بازار سرمایه، بورس از ۵ ماه گذشته، روند نزولی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه در ماه‌های گذشته رشد نامتعارفی داشت و اکنون نیز شاهد ریزش نامتعارف بازار هستیم.

قدوسی گفت: با توجه به ریزش‌های اخیر، برخی از سهم‌ها نیاز به حمایت داشتند، اما حمایتی از آن‌ها صورت نگرفت و باعث شد تا فروش در بسیاری از سهام، افزایش یابد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ناامیدی و ترس سهامداران باعث ریزش شاخص کل بورس شده است افزود: بدلیل سیاست گذاری‌های اشتباه در این چند ماه اخیر، هر روز شاهد افزایش فشار فروش بودیم که باید با مدیریت درست در زمان رشد بازار، از حباب قیمت سهام و رشد نامتعارف شاخص، جلوگیری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان رشد شاخص بورس، فاکتورهای رونق بازار از جمله کاهش نرخ بهره و کنترل در فروش حقوقی‌ها به خوبی و همگام با بازار پیش رفت گفت: با افت شاخص، حمایت‌های دولت کاهش یافت و در زمان ریزش، حمایتی از بازار نشد.

قدوسی با بیان اینکه در بازار سرمایه علاوه بر مدیریت، روحیه دادن به سهامداران بسیار مهم است افزود: اظهار نظرهای غیرکارشناسی از برخی از مسئولان و افراد، باعث دامن زدن به هیجانات منفی بازار شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از سهامداران ناامید هستند و تلاش می‌کنند سهام خود را بفروش برسانند حتی اگر سهم ارزنده‌ای داشته باشند بدلیل ترسی که بر آن‌ها غالب شده، اقدام به فروش سهام می‌کنند.

قدوسی اضافه کرد: در بازار امروز، در ۷۷ درصد از نمادها، صف فروش تشکیل شد و ارزش معاملات به کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

وی تصریح کرد: در دوهفته اخیر دو موضوع قیمت گذاری دستوری فولاد و کاهش نرخ ارز، باعث افزایش ترس سهامدارن شد بطوریکه استدلال سهامداران این است که قیمت گذاری دستوری در بخش فولاد در آینده به سایر صنایع هم سرایت می‌کند و اگر این اتفاق صورت گیرد سود شرکت‌ها کاهش می‌یابد ضمن اینکه سهام آن‌ها جذابیتی نخواهد داشت و به تبع آن، سرمایه گذاری کاهش می‌یابد.

قدوسی گفت: در هفته گذشته، صحبت‌های رئیس جمهور درباره کاهش نرخ دلار باعث شد تا هیجانات منفی بازار بیشتر شود، زیرا در زمانی که فشار فروش در بازار زیاد است عکس العمل منفی به اخبار در بازار، بیشتر می‌شود.

وی افزود: سیاست گذاری که مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق می‌کرد اکنون باید مراقب این بازار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نگرانی‌ها درباره نرخ ارز هم باید برطرف شود گفت: بازار با مدیریت صحیح و تزریق نقدینگی، از حالت افت خارج و سهام برخی از نمادها، مثبت می‌شود.

کد خبر: ۶۸٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha